Strip Nude for Your Killer

Originaltitel: Nude per l'assassino
Regissör:Andrea Bianchi
Utgivningsår:1975

Om Strip Nude for Your Killer:

En svartklädd skepnad med motorcykelhjälm förföljer och avrättar fotomodeller, Magda Cortis försöker att lista ut vem som är mördaren. Frågan är om hon hinner göra det innan hon själv faller offer för den maskerade galningen...

Titel: Autopsy
År: 2002
Genre: Komedi, Skräck, Fantasy
My Wrongs 8245-8249 and 117
Titel: Dream Home
Originaltitel: Wai dor lei ah yut ho
Regissör: Pang Ho-cheung
Originaltitel: Love Is Strange
Regissör: Ira Sachs
År: 2014
Love Is Strange

Edwige Fenech, Nino Castelnuovo, Femi Benussi, Solvi Stubing, Erna Schürer, Amanda, Franco Diogene

Massimo Felisatti

Thriller, Skräck, Mysterium

Italien
Med i listor: Giallo
Diskussioner om Strip Nude for Your Killer  (0 diskussioner)
Kommentarer om Strip Nude for Your Killer (19 st)
haajen (Anmäl)   23/12 2018
Hejdlöst usel men just därför lite underhållande. Alltid fascinerande att se en film som denna som INTE skulle kunde ha gjorts idag.
dudson (Anmäl)   12/10 2014
En av dom mest sleazigaste giallo filmerna jag haft nöjet att stifta bekantskap med. Sen är den där slemmiga fotografen en mil stolpe i giallo genren!) Fastän Strip nude for your killer inte alls kommer upp i samma vassa klass som t.e.x Argentos eller Fulcis giallos gör så är den helt klart värd att ha i sinn samling" 2+
Gordyal (Anmäl)   18/2 2014
Ännu en skittråkig giallo. Kassa mord, filmteam synligt i speglar, trist musik, dryga karaktärer, ointressant historia. Men massor av naket och Edwige Fenech - kan vara värre... (5+/15)
Mistlake (Anmäl)   12/4 2012
Naket. Sex. Våld. Gedigen hets-sleaze från gamle hederlige Andrea Bianchi, som utan pretentioner gör det han kan bäst.
schramm (Anmäl)   14/7 2011
Kvinnorna är slampiga och korkade. Männen är äckliga. Morden är brutala. Det här är verkligen giallon som tar allt till det mest extrema. När man väl kommer över Nino Castelnuovo´s misshandel mot Edwige Fenech (som inte är ett dugg roligt att titta på) så finner man en ganska okej historia blandat med lite Bianchi-galenskaper. Generös trea mycket pga dess dumhet!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Strip Nude for Your Killer