Stulna år

Originaltitel: Girl, Interrupted
Regissör:James Mangold
Utgivningsår:1999

Om Stulna år:

Susanna skickas till ett mentalsjukhus efter ett självmordsförsök. Hon hamnar på en avdelning för kvinnor, där var och en har sitt speciella problem. Där blir hon god vän med den provocerande sociopaten Lisa.

Titel: Gökboet
Regissör: Léa Pool
År: 2001
Genre: Drama, Romantik
Lost and Delirious

Winona Ryder, Angelina Jolie, Clea DuVall, Brittany Murphy, Whoopi Goldberg, Jared Leto, Vanessa Redgrave, Elisabeth Moss, Angela Bettis, Jeffrey Tambor, Kurtwood Smith, Ray Baker, Joanna Kerns, Jillian Armenante, Drucie McDaniel, Travis Fine

James Mangold, Lisa Loomer, Anna Hamilton Phelan

Drama, Biografi

Tyskland, USA

Recension Stulna år

- Stygga-Vargen sätter betyg 5 och skriver:
Även om det finns åtskilliga bra och välgjorda filmer som är baserade på böcker så brukar jag ändå tycka att boken är bättre, men det finns faktiskt några fall där filmen lyckas överträffa boken och Stulna år hör till den senare kategorin.

Recension av Stulna år - Läs hela!

Med i listor: Biografi Top 50, Filmtipsets Topp 250
Diskussioner om Stulna år  (0 diskussioner)
Kommentarer om Stulna år (365 st)
päronanton (Anmäl)   28/4 2018
Ett mästerverk! Älskar den! Jag säger bara Ryder & Jolie! Vilka skådespelerskor!
fabbe86 (Anmäl)   27/11 2017
Stark film. Jag blir berörd. Men då är jag också en sucker för historier som tar outsiderns sida.
wiberga (Anmäl)   15/8 2017
Denna film greå verkligen tag i mig. Otrolig på många sätt. Vacker, hemsk, underbar.
The Herminator (Anmäl)   19/5 2017
Världens finaste katt! Helt klart en trea!
RustyFilm (Anmäl)   10/12 2016
Historien som ligger i botten för filmen är för svag. Det hela bygger på en grupp tjejer som är inspärrade på ett mentalsjukhus. Var och en har en tydligt utmejslad karaktär och symtom. Berättelsen lär vara sann och det känns inte på något sätt omöjligt. Beteendet hos dessa tjejer kan man hitta på närmare håll än ett mentalsjukhus
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Stulna år