SubUrbia

Originaltitel: SubUrbia
Regissör:Richard Linklater
Utgivningsår:1996

Om SubUrbia:

Fem ungdomar tillbringar sina dagar och nätter med att göra ingenting. Men de har planer för framtiden som de skall realisera - men inte i dag.

Titel: Dazed and Confused
Regissör: Noémie Lvovsky
År: 2003
Genre: Drama, Romantik
Kär lek

Giovanni Ribisi, Steve Zahn, Amie Carey, Ajay Naidu, Parker Posey, Nicky Katt, Dina Waters, Jayce Bartok, Samia Shoaib

Eric Bogosian

Drama, Komedi

Diskussioner om SubUrbia  (0 diskussioner)
Kommentarer om SubUrbia (41 st)
Qhunden (Anmäl)   9/3 2016
Stundtals briljant faktiskt. Duckar prettostämpeln på ett bra sätt. Riktigt härliga sliriga karaktärer och skådespeleri som både roar och övertygar. I slutändan är det ändå lite kaka på kaka och sista kvarten var väl inte fullt så bra som jag hoppades. Men ja, ganska bra ändå.
WoodWoman (Anmäl)   3/6 2015
Genial.
Darn (Anmäl)   28/1 2015
Linklater är en av de bästa på att göra det många skulle ta för något bagatellartat till en högre nivå. Det blir aldrig tråkigt och personregin känns prickfri. Här görs det bara inte riktigt så vasst, även om syftet kanske är just det - må så vara. Dessutom kunde filmen kortats ned och på så sätt sluppit några av handlingens överflödiga uppreningar.
AlbinWesley (Anmäl)   23/6 2014
Toppenbra men faller på två ting: onödigt lång speltid samt filmen i sig är smått överflödig med tanke på vad Linklaters gjort innan. Den behövs inte riktigt. Men som sagt ändå mycket bra, dårå.
Mr Lawrence (Anmäl)   8/8 2012
Tycker att den var något utav motsatsen till Dazed & Confused. Då den filmen skildrade en obekymrat 70-tal där allt på något sätt ändå löser sig, visade SubUrbia upp en ungdomskultur där saker inte löser sig alls. Det enda som egentligen gör filmen till en komedi är Buff, ADHD-killen var komiska tajming är perfekt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till SubUrbia