Suburbicon

Originaltitel: Suburbicon
Regissör:George Clooney
Utgivningsår:2017

Om Suburbicon:

Suburbicon är en fridfull, idyllisk förort med fina hem och välskötta gräsmattor... det perfekta stället att flytta till för en familj, och sommaren 1959 gör familjen Lodge just det. Men under den lugna ytan maskerar sig en störande verklighet, eftersom pappan och maken Gardner Lodge måste navigera i stadens mörka del av förräderi, svek och våld.

Titel: A Simple Favor
Regissör: William Friedkin
År: 2011
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
Killer Joe

Matt Damon, Julianne Moore, Oscar Isaac, Glenn Fleshler, Noah Jupe, Alex Hassell, Gary Basaraba, Jack Conley, Karimah Westbrook, Tony Espinosa, Leith M Burke, Richard Kind, Megan Ferguson, Michael D Cohen, James Handy, Ellen Crawford, Mather Zickel

George Clooney, Ethan Coen, Joel Coen, Grant Heslov

Drama, Komedi, Kriminalare, Thriller, Mysterium

Storbritannien, USA
Diskussioner om Suburbicon  (0 diskussioner)
Kommentarer om Suburbicon (12 st)
Bumbi78 (Anmäl)   15/10 2018
Stort plus för tidsbilden och storyn som inte enbart kretsar kring huvudpersonerna, utan har ett viktigt sidospår i form av den andra familjen. Fick lite Hitchcock-vibbar emellanåt vilket aldrig kan vara dåligt. Säker regi av Clooney som var och snuddade på 4:an många gånger, men som får en stark 3:a pga slutet som jag inte gillade.
Adoniram (Anmäl)   8/6 2018
Trodde aldrig att jag skulle dissa en film där bröderna Coen haft sin hand med, men det här är verkligen inte bra. Det känns som att George Clooney inte visste vad han skulle göra med manuset och resultatet blir därefter.
Sture Stenhög (Anmäl)   18/5 2018
Jag gillar i allmänhet filmer som utspelar sig i 50-talets amerikanska förortsidyll med tillhörande förljugna fasad och medelklassdekadens. Den här filmen lyckas också bra med att dra nytta av den spelplatsen, och det är underhållande svart komedi som vi bjuds på. Både Matt Damon och Julianne Moore passar väldigt bra i sina roller, och Coen-brödernas humor lyser igenom trots att det är Clooney som står för regin. Jag gillar dessutom att historien med den svarta familjen hela tiden rullar i bakgrunden som en givande parallell, men som aldrig riskerar att ta över hela filmen
mammene (Anmäl)   15/5 2018
Allt är inte vad det ser ut att vara, så kan man kanske sammanfatta denna makabra historia. Den tog på något vis en annan riktning än vad jag trodde först och sen började man ana var det barkade hän. Kunde tyckas enkel men den hade sina poäng och vinklingar, så det fanns en del saker att fundera på, det gillar jag och en sak till jag gillar är förstås Matt Damon.
erosagape (Anmäl)   11/5 2018
Bra i sin bissarhet, gav Dirk Gently-vibbar, och det gillar jag.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Suburbicon