Sudden Impact

Regissör:Clint Eastwood
Utgivningsår:1983
Antal betyg:2089 betyg

Om Sudden Impact:

Det här är fjärde delen i Dirty Harry-serien. Locke spelar ett våldtäktsoffer som hämnas på gärningsmännen genom att ritualmörda dem. Harry är henne på spåren.
Se filmen på Plejmo

Regissör: J Lee Thompson
År: 1983
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
10 to Midnight

Clint Eastwood, Sondra Locke, Pat Hingle, Bradford Dillman, Paul Drake, Jack Thibeau, Audrie J Neenan, Albert Popwell

Joseph Stinson, Rita M Fink, Harry Julian Fink, Charles B Pierce, Earl E Smith

Drama, Action, Kriminalare

Med i listor: Dirty Harry
Diskussioner om Sudden Impact  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sudden Impact (98 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
labi (Anmäl)   23/6 2016
Hämnd och underhållningsvåld. Heja heja.
Krille80 (Anmäl)   4/11 2014
Den fjärde filmen med Harry Callahan handlar om hur han ska stoppa en kvinnlig mördare som hämnas på dom som våldtog hennes syster och henne själv många år tidigare. Öppningsscenen är inte helt fel när Clintan skjuter ner 4 skurkar på ett cafe med sin Magnum. Synd är att filmen blir lite väl seg och det är för mycket fokus på Sondra Lockes rollfigur.
Fläskkäft (Anmäl)   3/5 2014
En ganska blek historia i jämförelse med den första filmen. Förutom Sandra Lockes hämndhistoria har inte Callahan så mycket att göra. Vi som redan känner karaktären får stå ut med en del upprepning av Harrys moves vilket blir lite tröttsamt. Scenerna med Locke är nog bäst och de(tillsammans med filmmusiken) känns som Hitchcockögonblick faktiskt. Men det är ju ändå Dirty Harry och så länge jag får dräpande kommentarer varvat med lite komik har jag ganska kul. Roligast var nog när han i barscenen sparkade det hiskeliga fruntimret i röven efter att ha nekat henne en drink för att i en senare scen ge samma fruntimmer en rak höger. =)
Starkbröl (Anmäl)   19/4 2014
Ganska svag trea, där Clintan är snubblande nära att bli ett offer för sin egen coolhet. Dvs lite för nära poserandet. Locke är stencool och mycket trovärdig i sin tragik.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Sudden Impact
Se filmen