Sully

Originaltitel: Sully
Regissör:Clint Eastwood
Utgivningsår:2016

Om Sully:

Den 15 januari 2009 fick världen uppleva ”miraklet på Hudson” då kapten Chesley “Sully” Sullenberger landade ett nödställt flygplan på floden och räddade därmed livet på de 155 passagerarna. Men samtidigt som han hyllades av allmänheten och media så pågick det en undersökning kring fallet som kunde förstöra både hans rykte och karriär.

Titel: Spionernas bro
Originaltitel: Flight
Regissör: Robert Zemeckis
År: 2012
Flight

Tom Hanks, Aaron Eckhart, Laura Linney, Mike O'Malley, Anna Gunn, Jamey Sheridan, Ann Cusack, Jane Gabbert, Molly Hagan, Holt McCallany, Chris Bauer, Patch Darragh, Valerie Mahaffey, Max Adler, Sam Huntington, Christopher Curry, Jeffrey Nordling

Todd Komarnicki

Drama, Biografi

Miracle on the Hudson

Filmnummer: 120394
Diskussioner om Sully  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sully (62 st)
Rele (Anmäl)   23:22 23/2
En sevärd biografi. Hanks är väldigt duktig skådespelare och Clintan har lyckats framkalla känslan av Sullenbergers landning och alla viktiga händelser före, under och efter landningen. Jag ger en fyra.
Rele (Anmäl)   23:20 23/2
En sevärd biografi. Hanks är väldigt duktig skådespelare och Clintan har lyckats framkalla känslan av Sullenbergers landning och alla viktiga händelser för, under och efter landningen. Jag ger en fyra.
Jamesa (Anmäl)   20/8 2018
Älskar ju Clintan, men här kan han inte göra mycket åt det hela. 45 min dokumentär hade räckt, för historien är ju ändå värd att veta. Men detta är segt och Hanks trumpar sig i sömnen igenom manus. Snabba pengar för honom, men djupdyk i hans filmrepertoar.
PSH-BOZO (Anmäl)   19/3 2018
Tom Hanks är ju som alltid stabil och på pappret är den här storyn intressant. I verkligheten blir det dock lite monotont. Gillar dock hur Clintan har valt att framställa storyn och att berättandet inte är helt kronologiskt. Men helheten blir bara okej, varken mer eller mindre.
Sture Stenhög (Anmäl)   11/3 2018
Tom Hanks i rollen som Sully kan mycket väl vara den mest logiska castingen i filmhistorien, och han gör det som väntat bra. Man har också lyckats väldigt bra med att iscensätta själva Hudson-incidenten, något som hade förtjänat att vara del av en bättre film. Tyvärr lyckas Clintan aldrig riktigt hitta någon fungerande struktur för det här, och det mesta känns ganska taffligt med dålig dialog och övertydlig mytbildning. Antalet scener där Sully skildras som folkhjälte är parodiskt många, medan utredarna istället porträtteras som serietidningsskurkar. Att i princip allt kring utredningen dessutom verkar vara påhittat gör att den delen känns direkt poänglös. Sully förtjänar sin hjältestatus, men den här filmen fick mig nästan att vilja ogilla honom
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Sully