Super 8

Originaltitel: Super 8
Regissör:JJ Abrams
Utgivningsår:2011

Om Super 8:

Sommaren 1979 bevittnar några vänner i en liten stad i Ohio en katastrofal tågolycka medan de håller på att spela in en Super 8-film. Snart börjar de misstänka att kraschen inte var någon olycka och det dröjer inte länge innan människor i staden börjar försvinna spårlöst och andra märkliga, oförklarliga saker händer. När den lokale polischefen försöker få reda på sanningen visar det sig vara något mer fasansfullt än någon av dem kunnat föreställa sig.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Matt Reeves
År: 2008
Genre: Action, Thriller, Skräck, Science Fiction
Cloverfield

Joel Courtney, Kyle Chandler, Elle Fanning, Riley Griffiths, Ryan Lee, Gabriel Basso, Zach Mills, Joel McKinnon Miller, Jessica Tuck, Ron Eldard, Glynn Turman, Noah Emmerich, David Gallagher, AJ Michalka, Richard T Jones, Bruce Greenwood

JJ Abrams

Thriller, Science Fiction, Mysterium

Recension Super 8

- Mihon86 sätter betyg 3 och skriver:
Det är inte bra det är inte dåligt, jag får ingen vidare bra tolkning av Abrams mörka E.T.-remake och det blir lite väl 'Arkiv-X' vibbar blandat med tv-serien Lost. Gillar man Lost, Alias och 'MI:3' så kommer man gilla Super 8. Det hemliga med monstret och mer fokusering på karaktärerna är ett återkommande tema i Abrams serier och filmer. Trots detta så blir intrycket mer en sämre version än vad Spielberg...

Recension av Super 8 - Läs hela!

Diskussioner om Super 8  (0 diskussioner)
Kommentarer om Super 8 (411 st)
Mysharry (Anmäl)   22:08 9/1
De första 80 minuterna är grymt bra och spännande. Allt klaffar, speciellt de unga skådespelarna. Suveränt. Kraftiga vibbar av Stranger Things. Bara en sån sak. Sen händer något. Känslan försvinner, musiken blir störande, och det blir, ja, dåligt, och banalt. Men den initiala fyran är så stark att den blir kvar. Den lilla bonusfilmen under eftertexterna förlåter de tidigare misstagen. Och ungdomarna är grymt bra, hela filmen.
Apefar (Anmäl)   29/12 2016
Älskar du Stranger Things kommer du älska denna! Bra nerv genom hela filmen, bra unga skådisar! Sevärd!
Smultronsylt (Anmäl)   31/8 2016
Nej. Jag trodde att det skulle vara en modern Goonies, eller kanske E.T. Jag är helt förstörd, så dåligt var det. Usch!
Supernaut (Anmäl)   21/8 2016
Snygg och stämningsfull äventyrsfilm i bästa Spielberganda, men faktiskt lite mindre sentimental än Spielberg. Utmärkta skådespelarinsatser, särskilt från barnen.
Zeds2003 (Anmäl)   7/8 2016
Hade tänkt ge en 2a, men med tanke på att tempot fick mig att lessna helt blir det en 1a. Visst, den är snyggt gjord på sina håll men intresset föll helt efter 40 min och det kändes som att filmen aldrig skulle ta slut! A film about nothing, in my opinion!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Super 8
Se filmen