Super Mario Bros.

Originaltitel: Super Mario Bros.
Regissör:Annabel Jankel, Rocky Morton
Utgivningsår:1993

Om Super Mario Bros.:

Filmen är byggd på TV-spelet Super Mario Bros. Mario och Luigi är två hårt arbetande Brooklyn-rörmokare som råkar hamna i ett parallelluniversum där världen styrs av Kung Koopa. Bröderna är de enda som kan rädda jorden och universum från invasion.

Titel: Double Dragon The Movie
År: 1994
Genre: Komedi, Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction
Street Fighter
Titel: Atlantis, den försvunna staden
Originaltitel: Alien from L.A.
Regissör: Albert Pyun
Regissör: Peter Hewitt
År: 1991
Genre: Komedi, Äventyr, Science Fiction, Fantasy
Bill & Teds galna mardrömsresa

Bob Hoskins, John Leguizamo, Samantha Mathis, Dennis Hopper, Fiona Shaw, Richard Edson, Fisher Stevens, Dana Kaminski, Mojo Nixon, Gianni Russo, Francesca P Roberts

Ed Solomon, Terry Runte, Parker Bennett

Familjefilm, Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Super Mario Brothers

Storbritannien, USA

Recension Super Mario Bros.

- nissling sätter betyg 5 och skriver:
- Vad ska vi göra? - Ska vi ta sönder nallebjörnar? - Hm, har vi redan gjort. - Ska vi gå till Ica Maxi? - Vi är ju där hela tiden. - Ska vi se Super Mario Bros? - JAAAAAAAAAA!!! Ungefär så här låter det när man ska se den här filmen i min familj. Varför? Jo, för att den är väldigt (VÄLDIGT) bra. Då om ni vill se filmen kanske det är bra om ni vet vad den handlar om (storyn är ganska krånglig)...

Recension av Super Mario Bros. - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250
Diskussioner om Super Mario Bros.  (0 diskussioner)
Kommentarer om Super Mario Bros. (173 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Pingstpastorn (Anmäl)   5/8 2017
Källmaterialet är jag inte särskilt bekant med då jag väldigt sällan spelar TV-spel men jag tycker att filmen är ganska bra faktiskt. Det är inget mästerverk men den är ändå ganska underhållande och rolig och skådespelarna gör ett bra jobb.
Stygga-Vargen (Anmäl)   22/7 2017
What's not to like? Jag älskar Super Mario Bros-spelen och därför var jag tvungen att se den här filmen och den var faktiskt över förväntan. Spännande och välgjord film med bra skådespelare, bra musik och snygga specialeffekter. Bob Hoskins är klockren som Mario, John Leguizamo gör bra ifrån sig som Luigi och Dennis Hopper är övertygande som Koopa. Ångrar inte att jag såg den här filmen.
emmycaution (Anmäl)   19/9 2016
Jag vill så gärna tycka att den är dålig på det bra sättet. Men tyvärr är den inte ens kalkonig. Det är en film med hyggligt soundtrack, animation och miljöer men med ett manus som är helt obegripligt och refererar enbart till spelen med karaktärernas namn. Inget annat vittnar om att det här handlar om Mario-bröderna. Men till filmens försvar så var det helt nytt att göra film baserad på spel. Inte för att framtida försök lyckas särskilt väl heller iofs...
Kayzyn (Anmäl)   13/6 2015
Ja herrejävlar, galet dålig film.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Super Mario Bros.