Betyg idag: 1 166 Besökare idag: 6 311

Regissör:Morgan Spurlock
Utgivningsår:2004
Antal betyg:11999 betyg

Om Super Size Me:

Dokumentärfilm som undersöker de lagliga, finansiella och fysiska konsekvenserna av Amerikas hunger efter snabbmat. 37 % av landets barn och tonåringar är för feta, och bland vuxna väger två av tre mer än vad som är normalvikten. Är det avsaknad av självkontroll, eller ligger felet hos snabbmats-restaurangerna? Filmaren Spurlock utsätter sig själv för ett experiment: han ska endast leva på McDonalds mat under en hel månad...
Se filmen på iTunes

Titel: The Greatest Movie Ever Sold
Originaltitel: The Greatest Movie Ever Sold
Regissör: Morgan Spurlock
År: 2011
The Greatest Movie Ever Sold
Titel: Where in the World Is Osama Bin Laden?
Originaltitel: Where in the World Is Osama Bin Laden?
Regissör: Morgan Spurlock
År: 2008
Where in the World Is Osama Bin Laden?
Titel: Fast Food Nation

Morgan Spurlock

Dokumentär

Recension Super Size Me

- Loomis sätter betyg 3 och skriver:
Tänk att få vräka i sig Mc Donalds mat hela tiden, morgon, lunch och middag. Hade jag varit sju år hade det låtit som en dröm, men för Morgan Spurlock blev det en mardröm. Det här är dokumentären som har gett Mc Donalds- styrelsen darriga ben. Det märktes inte minst efter premiärvisningen i Cannes senast då det inte tog det lång tid innan deras tillvalsmeny Super Size försvann. Tillfälligheter? Knappast....

Recension av Super Size Me - Läs hela!

Med i listor: YouTube Screeningroom
Diskussioner om Super Size Me  (0 diskussioner)
Kommentarer om Super Size Me (666 st)
Brouhaha (Anmäl)   20/11 2015
Lätt bästa restaurangen. 305 kcal för 10 kr? Fuck you, liver! Var lite obehagligt att de hade med Jared Fogle dock. Folk måste ju ha vetat redan då? Det syns ju på honom.
Gobo (Anmäl)   3/2 2015
Hungrig blev jag...
Krille80 (Anmäl)   3/11 2014
Morgan Spurlocks dokumentär Super size me tar upp ett intressant ämne. Amerikas matvanor. Filmen känns rak och äkta, man tror inte sina ögon hur mycket skräpmat jänkarna äter. Så den är sevärd, den lånar väl lite av Michael Moores sätt att göra dokumentär på men lyckas inte provocera lika mycket som Moore. Men resultet är ändå en klart sevärd film.
divaad (Anmäl)   24/1 2014
Tur att jag aldrig fyllekäkar där längre.
riseandfall (Anmäl)   5/10 2013
Riktigt sevärd! Det är sjukt vad snabbmat kan göra med kroppen. Och hur extremt allt är i USA!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Super Size Me
Entertainity AB © 2000-2016 Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor