Superhjältarna

Originaltitel: The Incredibles
Regissör:Brad Bird
Utgivningsår:2004

Om Superhjältarna:

I den här animerade actionkomedin får vi följa en familj som består av hemliga superhjältar, vilka försöker leva ett alldeles vanligt, tillbakadraget förortsliv. Vardagslivet har sin gilla gång tills de en dag måste ge sig ut på ett räddningsuppdrag, och det är inte vilket uppdrag som helst - de måste rädda världen!

Titel: Megamind
Genre: Komedi, Familjefilm
Dumma mej
Titel: Big Hero 6
Originaltitel: Big Hero 6
Regissör: Don Hall, Chris Williams (I)
År: 2014
Regissör: Peter Hewitt
År: 2006
Genre: Drama, Komedi, Äventyr, Fantasy
Zoom - Skolan för superhjältar

Craig T Nelson (röst), Holly Hunter (röst), Samuel L Jackson (röst), Jason Lee (röst), Dominique Louis (röst), Teddy Newton (röst), Jean Sincere (röst), Eli Fucile (röst), Wallace Shawn (röst), Spencer Fox (röst), Brad Bird (röst), Sarah Vowell (röst)

Brad Bird

Komedi, Animerad, Familjefilm, Action, Äventyr

Recension Superhjältarna

- valsinger sätter betyg 4 och skriver:
Med filmer som Toy Story, Monsters, Inc. och Hitta Nemo har folket bakom animationsstudion Pixar givit den traditionella tecknade filmen en rejäl match. Genom skickligt utnyttjande av modern datorteknik och en stor portion humor har de lyckats intressera såväl barn som vuxna för sina produktioner. Deras nya film handlar om pensionerade superhjältar som tvingas leva med skyddad identitet i ett samhälle...

Recension av Superhjältarna - Läs hela!

Med i listor: Animerad Top 50, Familjefilm Top 50, Pixar, Superhjältar
Filmnummer: 19830
Diskussioner om Superhjältarna  (0 diskussioner)
Kommentarer om Superhjältarna (757 st)
vonadel (Anmäl)   03:38 30/1
Omtitt inför uppföljaren. Gillade den ungefär lika mycket som tidigare. Håller hög klass vilket brukar vara fallet när Pixar är inblandade. 7/10
Ful_fisk (Anmäl)   30/8 2018
Höjer till en fyra vid omtitt. Börjar riktigt skitbra och håller den nivån under en lång tid. Framåt slutet blir det dock en smula fånigt när ungarna ska vara med och sådär också, blir lite mer barnfilm över det då, vilket är ironiskt med tanke på att det rör sig om just en barnfilm, men samtidigt innehåller den här filmen så mycket mer. Och så blir det för mycket action i slutändan också, är sjukt trött på att se storstäder pulvriseras, inte minst med tanke på att ingen tycks dö i dessa filmfajter när det i verkligheten skulle kräva dödsoffer som får World Trade Center att likna självmordsbombaren i Stockholm 2010... Men på det stora hela en riktigt fin barnfilm, actionrökare och medelålderskris-drama på en och samma gång. Imponerande! Ser fram emot tvåan.
Sarakin76 (Anmäl)   4/11 2017
Senker fra 5 til +4. Kan bli femmere igjen ved omtitt.
Filmfantast86 (Anmäl)   14/10 2017
helt ok
2004Orre (Anmäl)   12/2 2017
En stark trea, den började långsam och tråkig, men när sista halvan av filmen kommer blir det bättre.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Superhjältarna