Superhjältarna 2

Originaltitel: Incredibles 2
Regissör:Brad Bird
Utgivningsår:2018

Om Superhjältarna 2:

Superhjältefamiljen är tillbaka, men den här gången står mamma Helen i rampljuset, och pappa Bob stannar hemma med barnen Violet och Dash för att göra hjälteinsatser i vardagslivet och försöka sköta allt som har med ett ”normalt” familjeliv att göra. Det är en tuff omställning för alla, och det blir ännu tuffare, för ingen av dem har ännu en aning om lilla babyn Jack-Jacks alla superkrafter. När en ny skurk smider en genial och farlig plan måste familjen tillsammans med Fryzo samarbeta igen, vilket är lättare sagt än gjort, även om de alla är superhjältar.

Titel: Superhjältarna
Originaltitel: The Incredibles
Regissör: Brad Bird
År: 2004
Genre: Komedi, Familjefilm, Action, Äventyr
Film nr.: 19830
Superhjältarna

Craig T Nelson (röst), Holly Hunter (röst), Sarah Vowell (röst), Huck Milner (röst), Catherine Keener (röst), Eli Fucile (röst), Bob Odenkirk (röst), Samuel L Jackson (röst), Michael Bird (röst), Sophia Bush (röst), Brad Bird (röst), Phil LaMarr (röst)

Brad Bird

Komedi, Animerad, Familjefilm, Action, Äventyr, Science Fiction

The Incredibles 2

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Superhjältarna 2  (0 diskussioner)
Kommentarer om Superhjältarna 2 (20 st)
jack_jack_jack (Anmäl)   00:52 8/11
Blev positivt överraskad! Kul att både Saul Goodman och Mike Ehrmantraut gör röstinsatser också.
Hakvin (Anmäl)   22:02 6/11
Dialogerna är onaturliga, hjärndöda, bisarra och ifall det här är samma röstskådespelare som i originalet så måste dem alla ha fått var sin stroke mellan de två filmerna. Samma stroke-öde gäller filmernas animerade karaktärer, som beter sig totalt oigenkännligt, och då snackar jag om när de INTE har glasögon på sig... såna där glasögon måste däremot ha använts oavbrutet av filmens skapare genom arbetsprocessen. De levererar en nästan lika kreativ, fräsch och revolutionerande produkt som mcdonalds när jag köpte cheeseburgare igår. Handling: SAMMA som i originalet fast under den IQ-slukande och numera hundraprocentigt stendöda parollen "kvinnor kan action (VI LOVAR!!!!!) och män kan.. öh.. helst inget men de BÖR åtminstone sitta hemma o göra ingenting". Ynklig och obetydlig mcdonaldskalkon som kommer att ha glömts bort innan den släpps för allmänt bruk. Jag är besviken, ifall det inte var tydligt.
PeterTheW (Anmäl)   22:57 5/11
Älskade ju ettan (för 14 år sen!), men den här var inte intressant nog. Främst inte när den klockar in på nästa prick 120 minuter. Nedkortad till 90-100 hade den nog fungerat mycket bättre. S-v-a-g trea.
Sture Stenhög (Anmäl)   18:45 30/10
Jag gillade inte första filmen, och den här var ännu sämre. Grundproblemet i båda är att karaktärerna är ganska trista, och då blir gärna filmerna trista också. Varken storyn eller humorn imponerar heller, så det gör ju inte saken bättre. Men jag accepterar också att jag helt enkelt inte tillhör målgruppen för det här
drj (Anmäl)   09:54 29/10
De gjorde mig på bra humör. Precis lagom med Jack-jack och lite Edna för att lyfta den
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Superhjältarna 2