Surf's Up

Originaltitel: Surf's Up
Regissör:Ash Brannon, Chris Buck
Utgivningsår:2007

Om Surf's Up:

Vi får komma bakom scenen på den stora årliga sporthändelsen Världsmästerskapet i surfing för pingviner.

Titel: Happy Feet 2
Originaltitel: Happy Feet Two
Regissör: George Miller (II)
År: 2011
Genre: Komedi, Familjefilm
Happy Feet 2
Titel: Happy Feet
Originaltitel: Happy Feet
Regissör: George Miller (II)
År: 2006
Regissör: David Soren
År: 2013
Genre: Komedi, Familjefilm, Äventyr, Science Fiction
Turbo

Dana Belben (röst), Brian Benben (röst), Jeff Bridges (röst), Mario Cantone (röst), Zooey Deschanel (röst), Jon Heder (röst), Jane Krakowski (röst), Shia LaBeouf (röst), Michael McKean (röst), James Woods (röst)

Ash Brannon, Chris Buck, Don Rhymer, Christopher Jenkins

Komedi, Animerad, Familjefilm, Action

Recension Surf's Up

- Cowbell sätter betyg 3 och skriver:
Pingviner är onekligen populära i filmsammanhang just nu. Vi har fått den framgångsrika dokumentären Pingvinresan (March of the Penguins) med tillhörande parodi (Farce of the Penguins), och så får vi ju inte heller glömma den medelmåttiga Madagaskars enda riktiga behållning med sin pingvinmaffia, eller förra årets Oscarvinnande stepmusikal, Happy Feet. Det senaste tillskottet som rider på vågen, bokstavligt...

Recension av Surf's Up - Läs hela!

Diskussioner om Surf's Up  (0 diskussioner)
Kommentarer om Surf's Up (230 st)
smichael (Anmäl)   16/11 2018
Gillar pingviner, gillar inte karaktärerna. En animerad pingvinmockumentär kan per automatik inte bli sämre än en tvåa men inte heller bli bättre än en trea, så får sätta en stark tvåa.
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Barneyk (Anmäl)   20/6 2017
Jag gillar inte alls berättargreppet, tycker det sänker allt. Sen fastnade jag inte direkt för karaktärerna eller så heller och den var oväntat stel och skämtfattig.
Lotso (Anmäl)   3/7 2014
I sin helhet en bra film men det är dokumentär stilen de gick med som gjorde filmen bättre och jag gillade animationen och karaktärerna. Resten var sådär men rekommenderar den bara för att den är en animerad film som görs som en dokumentär. Barn lär gilla den och vuxna lär få en liten kick av att den är en dokumentär stil. Budskapet är också ganska bra då den lär oss att det inte alltid är viktigt att vinna då det är roligare att ha kul på vägen och vänner kommer alltid före vinsten.
Strömming (Anmäl)   11/1 2013
Animationsmässigt; skitsnygg! Musiken (där mycket inte är origianlskrivet utan rock/pop av 90-00-tal) passar in i sammanhanget och karaktärerna är rätt schysta. Storyn är dock rätt förutsägbar, då de bankar in samma budskap som i 90-talets sportfilmer; "det viktigaste är inte att vinna utan att ha roligt!". Men jag finner den här filmen ändå rätt underhållande. Precis som "Rio", så tar de en uttjatad historia men väljer att gestalta den på ett nytt, snyggt sätt. Kul att de svenska rösterna bakom Cody & Big Z är samma som gör Tintin och Kapten Haddock i Spielbergs version. Skall tillägga att original-rösterna är grymma btw!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Surf's Up
Se filmen