Surrogates

Originaltitel: Surrogates
Regissör:Jonathan Mostow
Utgivningsår:2009

Om Surrogates:

I en nära framtid där människan lever isolerad och bara interagerar genom robotar, undersöker två FBI-agenter ett mystiskt mord på en collegestudent. Utredningen leder dem till mannen som skapade fenomenet som tillåter folk att köpa robotversioner av sig själva, vilket gör att människorna kan uppleva livet indirekt från sofforna i sina egna hem. Frågan är vem som är verklig och vem man kan lita på.
Se filmen på Netflix

Regissör: Neill Blomkamp
År: 2015
Genre: Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Science Fiction
Chappie

Bruce Willis, Radha Mitchell, Rosamund Pike, Boris Kodjoe, James Francis Ginty, James Cromwell, Ving Rhames, Jack Noseworthy, Devin Ratray, Michael Cudlitz, Jeffrey De Serrano, Helena Mattsson, Cody Christian, Shane Dzicek, Victor Webster, Jordan Belfi

Michael Ferris, John D Brancato

Action, Thriller, Science Fiction

Recension Surrogates

- frienatic sätter betyg 3 och skriver:
Man lyckas i filmen blanda precis lagom delar av sina föregångare för att man ska intressera sig för filosofin och vilja följa actionsekvenserna. Man lyckas balansera filosof och action så att ingen av elementen tar övertag och kväver den andra. Mytologin är tillräckligt lockande för att vara intressant samtidigt som den är tillräckligt enkel för att inte villa bort sig i sig själv och bli intetsägande....

Recension av Surrogates - Läs hela!

Filmnummer: 72067
Diskussioner om Surrogates  (0 diskussioner)
Kommentarer om Surrogates (263 st)
Robkiller (Anmäl)   17/1 2018
Intressant framtidsskildring. Fungerar bra och håller intresset uppe rakt igenom. Även om hela konceptet med robotar verkar osannolikt, så är kommunikation främst via anonyma avatarer på internet inte alltför långsökt.
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
The Herminator (Anmäl)   12/6 2016
Plothål som är så stora så man kan köra en buss igenom dem. Men det som är ännu mer synd är att filmen inte tar sin egen premiss på allvar.
tandersten (Anmäl)   30/8 2015
Kul att se Willis se ut som en Hubot.
marleey (Anmäl)   28/8 2015
Jag gillar storyn som känns aktuell och går att applicera till många saker idag. Samhället har blivit mer ytligt och jakten på den perfekta kroppen pågår ständigt och robottekniken utvecklas. Så att vi i framtiden skall styra perfekt skapade robotar eller avatarer som gör våra sysslor och som vi lever våra liv igenom känns inte helt långsökt. Det är helt klart en intressant tanke. Tyvärr skrapar man bara på ytan, vilket gör att känns lite tunt på berättarfronten. Andra halvan av filmen blir lite tråkig, även fast jag gillar många av budskapen det har. Okej insatser från Bruce Willis, Radha Mitchell och Rosamund Pike.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Surrogates
Se filmen