Surviving Christmas

Originaltitel: Surviving Christmas
Regissör:Mike Mitchell (IV)
Utgivningsår:2004

Om Surviving Christmas:

Inför hotet att tillbringa ytterligare en julafton i ensamhet återvänder Drew Lathan till sitt barndomshem. Han ser fram emot att på nytt få uppleva barndomens idylliska julfirande. Det finns bara ett problem: Människorna som bor i huset är inte hans familj, utan familjen Valcos, totalt okända för honom. Men Drew är van att få det han vill och erbjuder familjen Valcos en stor summa pengar om de firar jul med honom och dessutom låtsas att han är deras son.

Titel: Pottersville
Regissör: Gabriele Muccino
År: 2012
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Playing for Keeps

Ben Affleck, James Gandolfini, Catherine O'Hara, Christina Applegate, Josh Zuckerman, Bill Macy, Jennifer Morrison, Udo Kier, David Selby, Stephanie Faracy, Stephen Root, Sy Richardson, Tangie Ambrose

Deborah Kaplan, Harry Elfont, Jennifer Ventimilia, Joshua Sternin

Komedi, Romantik

Diskussioner om Surviving Christmas  (0 diskussioner)
Kommentarer om Surviving Christmas (105 st)
celec (Anmäl)   30/8 2018
börjar riktigt dåligt men tar sig mycket tack vare James Gandolfini och Catherine O'Hara. Scenen med Udo Kier var rätt rolig.
Filmfantast86 (Anmäl)   28/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/10 2016
Klockren komedi med skön humor, bra skådespelare och bra musik! Ett måste kring jul!
Krille80 (Anmäl)   26/1 2015
Wow, vilken härlig överraskning. Detta var ju riktigt bra. Ben Affleck har inte varit så här bra sedan "Chasing Amy" och "Dogma". Det som dock gör filmen riktigt bra är skådespelarna runt omkring Affleck: Christina Applegate, James Gandolfini och Catherine O´Hara är underbara skådespelare. En film som har potential att bli en årlig jultradition. 3+
Lotso (Anmäl)   18/7 2014
I sin helhet en okej film. Ben Afflecks överspel hjälpte inte och var mer konstigt och hela hans insats i filmen var rätt så dålig. Romantiken kom från ingenstans och filmen är extremt kliché. Men James Gandolfini och Catherine O'Hara gör bra ifrån sig och där var ett par gånger jag skrattade. Främst när morfar ersätts av en svart person och ska fortfarande spela morfar. Som en julfilm lyckas den pricka in ett par härliga julstunder och får en hyfsad julstämningen från början till slut.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Surviving Christmas