Suspiria

Originaltitel: Suspiria
Regissör:Luca Guadagnino
Utgivningsår:2018

Om Suspiria:

Susie Bannion är en ung amerikansk kvinna som 1977 reser till det prestigefyllda Markos Tanz Company i Berlin. Hon anländer precis när en kvinna har försvunnit under mystiska omständigheter och inser snart att skolan har en mörk och farlig hemlighet.

Dakota Johnson, Chloë Grace Moretz, Tilda Swinton, Mia Goth, Jessica Harper, Lutz Ebersdorf, Angela Winkler, Ingrid Caven, Elena Fokina, Sylvie Testud, Renée Soutendijk, Christine Leboutte, Malgorzata Bela, Fabrizia Sacchi, Jessica Batut, Alek Wek

David Kajganich

Thriller, Skräck, Fantasy, Mysterium

Italien, USA
Diskussioner om Suspiria  (0 diskussioner)
Kommentarer om Suspiria (20 st)
KyLLo (Anmäl)   03:27 17/6
Originalet är bra, även om jag inte tycker att det håller toppklass. Men det här kan vara den sämsta nyinspelningen jag har sett. Jag kan inte hitta något positivt med den. Det är svårt att se några likheter alls med originalet. Möjligen färgvalet i slutet och att den utspelar sig i estetisk miljö. Men den är sämre på precis allt. Osammanhängande och provocerande. Jag betvivlar att den här manusförfattaren, som verkar ha specialiserat sig på nyinspelningar, har skrivit något bra och intressant.
myslas (Anmäl)   22:21 9/6
Inte på samma nivå som Argentos surrealistiska mästerverk men det är en mycket välgjord nyversion som på flera sätt är mer skrämmande än originalet.
Catapilla (Anmäl)   21:29 17/3
Helt onödig nyinspelning. Gör allting sämre än originalet och tillför ingenting nytt.
Barneyk (Anmäl)   11:27 26/2
Då jag inte alls gillade originalet var jag rätt skeptisk till det här, men den här tilltalar mig på ett helt annat sätt! Faktiskt riktigt riktigt bra! Dakota är riktigt bra i huvudrollen och filmningen är snygg och lekfull och allt är bara så speciellt och känns uttänkt. Jag har svårt att sätta fingret på varför jag inte känner ännu mer för filmen men det blev kanske lite segt emellanåt och ingen röd tråd som verkligen engagerade. Men en väldigt stark trea med ett litet plus i kanten är det ändå.
stgurgel (Anmäl)   02:07 12/2
För mycket gore för tidigt just när stämningen var på väg mot topp kändes som ett pretty olyckligt misjudgement. Därefter följer en del av dialogerna som avslöjar häxornas projekt och där är dessa är alltför tydliga. Skulle filmens första halva hållits en aning mer antydd hade den varit full pott, och hade bara den första scenen hanterats annorlunda hade det mesta varit räddat. Andra halvan av filmen sitter tonen precis där jag vill ha den och det är en film jag garanterat kommer att komma ihåg ett tag.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Suspiria