Svälj

Originaltitel: Svälj
Regissör:Mark Hammarberg, Ester Martin Bergsmark
Utgivningsår:2007

Om Svälj:

Svälj är ett kollage av dom svenska bilder som annars sorteras ut och läggs längst ner i garderoben, dom som man inte gör julkort av. I Svälj blandas dokumentär och fiktion, utan klara gränser. En afrikansk kvinna som säger sig vara gift med kung Carl Gustaf. Ungar som vandaliserar dockor och bränner Barnens bibel i en skogsdunge. Ingenting är heligt i detta pumpande kollage om djupa sprickor i folkhemmet.

Titel: Maggie vaknar på balkongen
Julien Donkey-Boy

Mark Hammarberg, Ester Martin Bergsmark

Kortfilm, Dokumentär

Sverige
Diskussioner om Svälj  (0 diskussioner)
Kommentarer om Svälj (8 st)
Raimo_1985 (Anmäl)   9/6 2013
Lite som att titta i ett extremt kaosigt fanzine. Men ändå bara godkänt.
alexi (Anmäl)   9/12 2009
Cinemat visar bra grejjer!
Hanna-Kari (Anmäl)   12/8 2009
Min sambo plockade ut denna film på Lovefilm på måfå och i tron att den innehöll typ roliga "bloopers". Chockad och besviken insisterar han nu på att jag ska ge den en överkorsad nolla ha ha..dock med plus för att den var så kort. Men själv tycker jag att filmen var jättefestlig, helt absurd.Förgyllde verkligen min förmiddag. Jag förstod inte så mycket men kände desto mer. En fyra!
Puck (Anmäl)   26/3 2009
Smått fantastisk!
knudwig (Anmäl)   17/2 2009
De här människorna är ju allvarligt störda. Tyckte dock inte filmen var något vidare. Se Plötsligt i Vinslöv istället för mer lagom störda personer och en varmare porträttering.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Svälj