Svarte Piraten

Originaltitel: Il Corsaro Nero
Regissör:Lorenzo Gicca Palli
Utgivningsår:1971

Om Svarte Piraten:

Terence Hill och Bud Spencer som två rivaliserande piratkaptener.

Terence Hill, Bud Spencer, George Martin (II), Silvia Monti

Lorenzo Gicca Palli, George Martin (II)

Komedi, Action, Äventyr

Blackie The Pirat, The Black Pirate

Italien, Spanien
Diskussioner om Svarte Piraten  (0 diskussioner)
Kommentarer om Svarte Piraten (12 st)
idd (Anmäl)   15/9 2013
Mustigt matinéäventyr som varken e bättre eller sämre än de brukar va.. Den fnissige fransmannen är ju en favorit!
Raggarn (Anmäl)   28/7 2013
Pinsamt usel Hill/Spencer rulle som inte är rolig en gång på nästan 100 min. Förmodligen den sämsta film jag sett med radarparet. Handlingen är nog bland det rörigaste jag varit med om i genren och det låga tempot gör till slut så att man inte orkar hänga med i vändningarna. Matiné då den är som sämst!!
Maxter (Anmäl)   17/10 2012
Jag är svag för en snygg scenografi och riktigt bra fäktningscener.
Bumbi78 (Anmäl)   15/10 2012
Plågsamt och ansträngt försök till piratäventyr. Det som är bra är delar av scenografin och några fäktingsscener, allt annat är bedövande trist. Bud Spencer är förresten knappt med alls i filmen.
adidas_29 (Anmäl)   18/9 2012
Tycker den är ok... Terence Hill är tre steg före som vanligt... Men filmerna tappar alltid när duon inte balanserar upp varandra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Svarte Piraten