Svensexan

Originaltitel: Bachelor Party
Regissör:Neal Israel
Utgivningsår:1984

Om Svensexan:

Buschauffören Rick Gasko är förlovad med den rika tjejen Debbie Thompson, vilket inte är helt problemfritt. Debbies pappa tycker att Rich är en förlorare. För att se hurudan Rick egentligen är klär Debbie och hennes vänner ut sig till prostituerade och planerar delta i Ricks svensexa.

Titel: Svensexan 2
Originaltitel: Bachelor Party 2: The Last Temptation
Regissör: James Ryan (II)
År: 2008
Originaltitel: Real Genius
Regissör: Martha Coolidge
År: 1985
Snilleskolan

Tom Hanks, Tawny Kitaen, Adrian Zmed, George Grizzard, Barbara Stuart, Robert Prescott, William Tepper, Wendie Jo Sperber, Barry Diamond, Michael Dudikoff, Bradford Bancroft, Deborah Harmon, Tracy Smith, Florence Schauffler, Monique Gabrielle

Neal Israel, Pat Proft

Komedi

Diskussioner om Svensexan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Svensexan (76 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   29/10 2017
Barneyk (Anmäl)   17/2 2017
Tom Hanks har en väldig charm och det finns ett par roliga stunder men överlag är det bara en överväldigande studie i sexism och förlegad syn på allt! Inte minst är transfobin extrem. Usch, fy och blä.
LTT86 (Anmäl)   27/8 2014
Okej, trots hur mycket jag avskyr Tom Hanks, så måste jag erkänna att han var väl inte så hemsk i den här filmen som jag tycker han är i andra filmer. Och det var skämt i filmen som jag tyckte var roliga och funkade in här. Men vad som förstör för mig i filmen är kvinnornas sidan av story. Där dom hela tiden pratade om "Män är alltid otrogna! Män är svin! Män ljuger alltid! Det är bara män som är så här skit och vi kvinnor gör aldrig nåt fel!" Och dom skyller allting på män! Hallå! Det där sårar faktiskt mina känslor! Och efter vad kvinnorna gjorde i filmen så är så otrolig oskyldiga dom heller! Och ändå får dem låta som om männen har fel och kvinnor har rätt, oavsett vad som händer. Som en man blev jag för första gånget i mitt liv förolämpat.
Bumbi78 (Anmäl)   17/7 2014
Vild, småhysterisk kultkomedi som far fram i ett rasande tempo. varenda klyscha från 80-talet är på plats och i centrum står en ung Hanks innan genombrottet. Gott om trams och tokerier med ett överflöd av sexism. Vissa helt underbara scener och även om det spårar ur håller den ändå ihop sig. Många verkar jämföra den med Hangover vilket inte alls känns motiverat då det händer mycket på +25 år i den genren.
Xenox (Anmäl)   25/6 2012
Mindre bra 80-tals komedi.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Svensexan