Svik

Originaltitel: Svik
Regissör:Haakon Gundersen
Utgivningsår:2009

Om Svik:

Tor Lindblom tjänar ihop en förmögenhet genom att förse nazisterna med allt från sprit och cigaretter till cement och stål. Han äger även klubben Club Havana, en nattklubb i Oslo som besöks ofta av den industriella eliten i det ockuperade Norge, och av tyska officerare. Tor är kär i en sångerska på nattklubben som heter Eva. Eva är en brittisk dubbelagent som jobbar deltid för Gestapo.

Lene Nystrøm, Fridtjov Såheim, Götz Otto, Kåre Conradi, Hary Prinz, Jørgen Langhelle, Julia Schacht, Jockel Tschiersch, Jan Grønli, Bert Böhlitz, Ingrid Bolsø Berdal

Haakon Gundersen

Action

Betrayal

Norge
Diskussioner om Svik  (0 diskussioner)
Kommentarer om Svik (1 st)
_General_ (Anmäl)   15/12 2010
Det blir inte 40-tals- och andra världskrigsstämning bara för att man kastar in lite tysk sång, några gamla bilar och låter samtliga karaktärer tända en cigarett i VARENDA scen. Skådespelet och dialogen är bitvis på såpoperanivå och det är så mycket klicheér och Hollywoodkomplex att man skruvar på sig i soffan. Om de strukit 75% av manuset och gjort en actionfilm istället för en dramathriller så hade produktionen kanske kravlat sig upp ur 1:a-träsket. Det fanns visst en orsak till att bara en person utöver mig själv här på siten har sett filmen...