S.W.A.T.

Originaltitel: S.W.A.T.
Regissör:Clark Johnson
Utgivningsår:2003

Om S.W.A.T.:

En knarkkung arresteras och transporteras av Los Angeles-polisens specialstyrka bort från staden till fängelset. Men han utlovar en belöning på 100 miljoner dollar till dem som kan frita honom från fängelset. De enda som kan förhindra ett fritagande är LAPDs Special Weapons and Tactics team.

Titel: SWAT: Firefight
Regissör: Andrzej Bartkowiak
År: 2003
Genre: Drama, Komedi, Action, Kriminalare, Thriller
Cradle 2 the Grave

Samuel L Jackson, LL Cool J, Colin Farrell, Michelle Rodriguez, Jeremy Renner, Josh Charles, Brian Van Holt, Olivier Martinez

David Ayer, David McKenna

Action, Kriminalare, Thriller

SWAT, S.W.A.T - Police Strike Force

Recension S.W.A.T.

- connya sätter betyg 2 och skriver:
S.W.A.T är polisens specialstyrka; tränade för att utföra de farligaste uppdragen och inkallade vid exempelvis gisslandraman och liknande. Här finns Jim Street (Collin Farell) som efter ett uppdrag då han och hans kollega Brian inte lyder order, blir placerad i "buren" där ens uppgifter är att ordna vapen, putsa skor etc. En dag anländer en "old school" - SWAT vid namn Hondo (Samuel L. Jackson)...

Recension av S.W.A.T. - Läs hela!

Diskussioner om S.W.A.T.  (0 diskussioner)
Kommentarer om S.W.A.T. (462 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   13/10 2017
LosBerkos (Anmäl)   19/4 2015
Ungefär den enda actionfilmen i historien med taktiskt trovärdiga motståndare, samt perfekt lämpad rollbesättning.
Krille80 (Anmäl)   26/10 2014
Nuförtiden tittar jag väldigt lite på actiongenren och därför hade jag inga stora förhoppningar. Efter att sett filmen är en sak säker Hollywood kan göra action och det är bra action men filmen som helhet är ingen fullträff. 2+
RichardEk (Anmäl)   13/7 2014
En film som är lika delar patriotisk hyllning till en militariserad poliskår som actionfilm enligt standardformulär 1A. Här finns faktiskt alla typiska inslag du kan förvänta dig (ett exempel: en kvinnlig ensamstående polis som har svårt att hitta barnvakt) och endast undantagsvis bränner det till och blir spännande. Filmen räddas av en uppsättning skådespelare (Farrell, Renner, Jackson) som även om de inte har direkt övertygande rollkaraktärer att arbeta med, ändå lyckas leverera ett skådespel som är fysiskt närvarande.
LTT86 (Anmäl)   18/12 2013
Den hade en intressant story, men allt bli förstört på grund av förutsägbara händelse, var väldig långtråkig, ointressanta karaktärer och nästan ingen action alls. Det här var väl en action film?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till S.W.A.T.