Swing Vote

Originaltitel: Swing Vote
Regissör:Joshua Michael Stern
Utgivningsår:2008

Om Swing Vote:

Bud Johnson är en apatisk, ölälskande, trevlig loser som glider genom ett liv som redan passerat och det finns bara en ljuspunkt i hans trista existens, hans underbara 12-åriga dotter Molly. Hon tar hand om dem båda tills det är dags för presidentval och en enda röst ska avgöra vem som vinner posten som USAs president. Rösten är hennes pappas.
Se filmen på Plejmo

År: 2007
Lucky You
Titel: The Rewrite
Originaltitel: The Rewrite
Regissör: Marc Lawrence (II)
År: 2014
Genre: Drama, Komedi
Film nr.: 112098
The Rewrite

Kevin Costner, Kelsey Grammer, Dennis Hopper, Stanley Tucci, Paula Patton, George Lopez, Nathan Lane, Judge Reinhold, Mare Winningham, Madeline Carroll, Charles Esten, Willie Nelson, Richard Petty, Nana Visitor, Mark Moses, Shawn Prince

Jason Richman, Joshua Michael Stern

Drama, Komedi

Diskussioner om Swing Vote  (0 diskussioner)
Kommentarer om Swing Vote (38 st)
AddeColciago (Anmäl)   7/2 2014
Intressant idé, men det är också allt.
lottes (Anmäl)   6/9 2012
Minns inte riktigt vad jag tyckte mer än att jag tänkte göra mig av med den efteråt, haha. Så mer än en tvåa kan det inte bli.
Commandante (Anmäl)   2/9 2012
Töntigt amerikansk, men stundtals ganska kul.
Redwood (Anmäl)   11/5 2012
När man ser filmen tänker man att "Det här kan bara hända i USA", och det är sant tack vare det något uppfuckade valsystem de har där. Filmen är tydligt gjord av amerikaner för amerikaner, kanske i samband med valet 2008 där Obama tog hem segern? Man behöver dock inte vara insatt i amerikansk politik för att njuta av denna komedi, där Costner för en gångs skull lämnar helylle-imagen för att spela ett riktigt "white trash".
bizon (Anmäl)   6/5 2012
Den dummaste film jag sett. Allt i filmen är dumt och otrovärdigt. Tramsig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Swing Vote