Betyg idag: 1 071 Besökare idag: 4 789

Originaltitel: Get Carter
Regissör:Mike Hodges
Utgivningsår:1971

Om Ta fast Carter:

Den hårdkokte brottslingen Jack Carter återvänder till sin hemstad Newcastle för att ta reda på vem som mördade hans bror.

Titel: Get Carter
Regissör: Peter Yates
År: 1968
Genre: Drama, Action, Kriminalare, Thriller
Bullitt

Michael Caine, Britt Ekland, Ian Hendry, John Osborne, Tony Beckley, George Sewell, Geraldine Moffat, Dorothy White, Rosemarie Dunham, Petra Markham, Alun Armstrong, Bryan Mosley

Mike Hodges

Drama, Action, Kriminalare, Thriller

Storbritannien

Recension Ta fast Carter

- Don Mahogny sätter betyg 4 och skriver:
"You know, I'd almost forgotten what your eyes looked like. Still the same. Pissholes in the snow." DET ÄR BARA EN av de odödliga repliker som yttras i denna adrenalinkokande gangsterrulle med Michael Caine, som den råbarkade superskurken Jack Carter, en man som lämnar livet som han som sköter "jobben" hos en annan högt ansatt kriminell tillfälligt, för att ta itu med den mordgåta som surrar kring...

Recension av Ta fast Carter - Läs hela!

Diskussioner om Ta fast Carter  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ta fast Carter (109 st)
Bumbi78 (Anmäl)   22:49 21/3
Caine är tuff och cynisk i ett grått engelskt 70-tal. Storyn är enkel, men de lyckas ändå krångla till den. Gillar man grå gangsters och Michael Caine är denna dock ett måste.
sawa (Anmäl)   19/8 2018
Nja, den har nog passerat sitt bäst före-datum. Nyinspelningen var inte bättre än originalet.
dudson (Anmäl)   13/1 2018
Engelskt stramt segt då filmen alldrig får nått driv. Charmen är dom slitna gamla dim indränkta miljöerna varvat med lite herderligt klassiskt våld. Caine visar här verkligen vilken gudabegåvad skådis han var/är.
Filmfantast86 (Anmäl)   29/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/10 2016
Det här är bland det bästa Michael Caine medverkat i!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ta fast Carter