Ta fast tjuven

Originaltitel: To Catch a Thief
Regissör:Alfred Hitchcock
Utgivningsår:1955

Om Ta fast tjuven:

Amerikanen John Robie har lämnat livet som juveltjuv bakom sig och lever nu ett respektabelt liv på franska Rivieran. När en juvelstöld inträffar, faller misstankarna genast på Robie som bestämmer sig för att finna tjuven och rentvå sitt namn.
Se filmen på iTunes

Titel: Cincinnati Kid
Originaltitel: The Cincinnati Kid
Regissör: Norman Jewison
År: 1965
Cincinnati Kid
Titel: Hur man stjäl en miljon
Originaltitel: How to Steal a Million
Regissör: William Wyler
År: 1966
Genre: Komedi, Kriminalare, Romantik
Hur man stjäl en miljon
Titel: Mannen som visste för mycket
Originaltitel: The Man Who Knew Too Much
Regissör: Alfred Hitchcock
År: 1956
Genre: Thriller, Äventyr, Mysterium
Mannen som visste för mycket
Titel: Flykten
Regissör: Stanley Donen
År: 1963
Genre: Komedi, Romantik, Thriller, Mysterium
Charade

Cary Grant, Grace Kelly, Jessie Royce Landis, John Williams (II), Charles Vanel, Brigitte Auber, Jean Martinelli, Georgette Anys

John Michael Hayes

Romantik, Thriller, Mysterium

Diskussioner om Ta fast tjuven  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ta fast tjuven (80 st)
Malfunction (Anmäl)   08:56 22/1
Cary Grant och Grace Kelly softar hårt på franska rivieran. Mycket snyggt foto och ytterligare ett bevis på att majoriteten av FTs användare saknar smak.
Filmfantast86 (Anmäl)   31/10 2017
KimEkberg (Anmäl)   14/3 2017
härlig miljö och foto, lite som att kolla på tintin. men ganska tråkig och plump. känns som en mellanfilm. och det är det ju också.
KyLLo (Anmäl)   9/3 2016
Det lär vara en av Hitchcocks svagare filmer. Handlingen väcker aldrig riktigt mitt intresse och det tar tid innan det börjar hetta till. Scenerna på hustaken är filmade på ett speciellt vis. Det är kul när det sticker ut, även om det tyvärr inte ser särskilt verklighetstroget ut. Sedan tycks ljudläggningen i scenerna vara bortprioriterad. Bra ljudeffekter kan annars överväga vissa brister. Jag tycker för övrigt att filmen till stor del påminner om en gammal Bond-rulle. Men frågan är om inte Bondfilmen är intressantare och mer spännande då.
okidoki (Anmäl)   1/3 2016
Nämen så tråkig.