Ta ner stjärnorna

Originaltitel: Unhook The Stars
Regissör:Nick Cassavetes
Utgivningsår:1996

Om Ta ner stjärnorna:

Mildred är en medelålders änka med två barn, en son som gift sig och flyttat hemifrån och en dotter. Mor och dotter hamnar ständigt i bråk tills dottern en dag ger sig iväg och lämnar Mildred ensam i sitt stora hus för första gången.

Gena Rowlands, Marisa Tomei, Gérard Depardieu, Jake Lloyd, Moira Kelly, David Sherrill, David Thornton, Bridgette Wilson, Bobby Cooper, Clint Howard

Helen Caldwell, Nick Cassavetes

Drama, Romantik

Frankrike, USA
Diskussioner om Ta ner stjärnorna  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ta ner stjärnorna (7 st)
Tystnaden (Anmäl)   25/2 2009
Upplyftande men dessvärre bortsedd film som gott förtjänar lite mer uppmärksamhet. Scenen då Rowlands introduceras för kroglivet är oerhört underhållande!
Kirikou (Anmäl)   10/2 2006
Skönt lågmäld. En extra poäng för att filmen har Lucinda Williams på soundtracket.
IPleadInsanity (Anmäl)   24/10 2004
Gena Rowlands är mycket bra och Marisa Tomei är häftig.
kungkaxig (Anmäl)   23/10 2004
ovanlig! helt annorlunda handling, och inte alls förutsägbar... den var helt klart över förväntan tycker jag
Robert Shaw (Anmäl)   23/10 2004
Fin, men lite standard.