Taking Lives

Originaltitel: Taking Lives
Regissör:D J Caruso
Utgivningsår:2004

Om Taking Lives:

En FBI-agent kallas in för att hjälpa den kanadensiska polisen att lösa ett fall där en seriemördare hela tiden tar sitt senaste offers identitet.
Se filmen på Headweb

Regissör: Barbet Schroeder
År: 2002
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
Iskallt mord

Angelina Jolie, Ethan Hawke, Tchéky Karyo, Olivier Martinez, Gena Rowlands, Jean-Hugues Anglade, Kiefer Sutherland, Paul Dano, Justin Chatwin, Marie-Josée Croze

Jon Bokenkamp

Drama, Action, Kriminalare, Thriller

USA, Australien
Kommentarer om Taking Lives (293 st)
dudson (Anmäl)   19:27 16/4
En omtitt på denna serie mördar rulle blev det igår. Då jag köpte dvd n med det lockande budskapet. den förlängda versionen som inte visades på bio. Men såklart visades sig det vara en besvikelse. Då man inte bjöds på någe mera gore eller smaskigheter. Filmens styrka ligger i Angelinas heta läppar och grymt bra musik. Annars sablans skitnödig & grå upplevelse.
Jamesa (Anmäl)   22/3 2018
Förhållandevis ytligt, omedryckande och förutsägande kriminalare. Hawke och Karyo gör väl helt ok ifrån sig med det de har att jobba med, resten blir godkända men inte mer, men manuset känns lite tunt - det känns som det hade kunnat göras betydligt mer av den här idén. Inte bra i egentlig mening, men ok just då för stunden.
Sarakin76 (Anmäl)   6/10 2017
Langsøkt og ganske forutsigbar men helt ok underholdning. -3.
Stygga-Vargen (Anmäl)   2/10 2016
Väldigt bra, spännande och välspelad thriller där Jolie gör en av sina bättre roller. Stark 4:a.
BrutusBeefcake (Anmäl)   28/5 2015
Nä detta var mediokert så det förslår och extremt förutsägbar. Övrig tid går Jolie mest bara runt och putar med sina läppar samt spelar lite svår. Inte direkt spännande..(5/15)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Taking Lives