Taking Off

Originaltitel: Taking Off
Regissör:Milos Forman
Utgivningsår:1971

Om Taking Off:

Familjens Tynes tonårsdotter rymmer hemifrån i hippierans glansdagar. Med barnet ur huset måste Larry och Lyne Tyne omvärdera sin livsföring och upptäcker snart att de gillar den barnlösa friheten. De kommer i kontakt med en organisation för föräldrar med bortsprungna barn och kan nu återväcka livet.

Titel: Ice Storm
Originaltitel: Three Seasons
Regissör: Tony Bui
År: 1999
Tre årstider

Lynn Carlin, Buck Henry, Georgia Engel, Tony Harvey, Audra Lindley, Vincent Schiavelli, Paul Benedict, David Gittler, Allen Garfield, Kathy Bates, Rae Allen, Philip Bruns

Jean-Claude Carrière, Milos Forman

Drama, Komedi

Diskussioner om Taking Off  (0 diskussioner)
Kommentarer om Taking Off (17 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   23:31 21/5
Ett smått fantastiskt tidsdokument. Men där många andra filmer blir tidsdokument helt omedvetet, så tycks denna ha velat fånga sin samtid och göra satir på den. Samtidigt ät den väldigt flytande både i ton och handling, och även det känns tidstypiskt. Buck Henry är dessutom bra som familjefadern som tafatt försöker navigera i en värld som har rört sig ifrån honom. Forman reducerar dock aldrig sina karaktärer till komiska figurer, det är ett kärvänligt porträtt i grunden, kanske av den typ som görs bäst av en utomstående med erfarenheter från en helt annan värld
idaho1981 (Anmäl)   11/10 2015
Fantastiskt skön film. Inget skriva på näsan eller förryckte känslosvall, men humoristisk med lite svärta och allvar i botten. Bra skådespeleri och grymt kul att se en tidig Kathy Bates sjunga (sin egen låt dessutom.).
Astrojacob (Anmäl)   25/5 2015
Formans nyfikenhet o lätt dråpliga humor helt underbar. Bra reflektion av post-60´s. Fyran stabil o kul med helt okänd Kathy "Bobo" Bates o Vincent från senare "Gökboet" som marijuanainstruktör.
Dele (Anmäl)   25/1 2015
Det är inte lätt att vara vuxen, heller... En fin och avslappnat berättad historia som bjuder på mycket humor. Marijuana-scenen är underbar.
AlbinWesley (Anmäl)   31/3 2014
Många underbart älskvärda scener framför allt mot slutet, även helheten växer ju längre filmen går. Trots social kommentar lämnar den dock inget större eftertryck. Alltjämt en trevlig, fin, rolig film. Mycket bra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Taking Off