Taking Woodstock

Regissör:Ang Lee
Utgivningsår:2009
Antal betyg:1965 betyg

Om Taking Woodstock:

En man som arbetar på sina föräldrars motell som ligger i Catskills, sätter oavsiktligt igång den rörelse som skapar den generationsdefinierande konserten under 1969.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Jean-Marc Vallée
År: 2015
Genre: Drama, Komedi
Demolition

Demetri Martin, Henry Goodman, Imelda Staunton, Emile Hirsch, Liev Schreiber, Paul Dano, Kelli Garner, Jeffrey Dean Morgan, Eugene Levy, Jonathan Groff, Mamie Gummer, Kevin Sussman, Dan Fogler, Katherine Waterston, Adam Pally, Skylar Astin, Adam LeFevre

James Schamus

Drama, Komedi

Diskussioner om Taking Woodstock  (0 diskussioner)
Kommentarer om Taking Woodstock (106 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Memmem (Anmäl)   18/3 2017
Långsam spelad dokumentär utan djup! En yngling med konstnärsdrömmar, Elliot, återvänder till sina föräldrars skuldtyngda motell i norra delstaten New York. Inte långt därifrån har några musiker velat ordna en musikfestival, men blivit bortmotade av lokalbefolkningen. Elliot erbjuder dem att ha festivalen på hans föräldrars mark i stället. Skulle det komma 5 000 åskådare skulle de kunna hyra ut motellet och betala skulderna. Elliot blir överens med festivalarrangörerna och förberedelserna börjar. Plötsligt får han veta att de sålt 100 000 biljetter. Filmen börjar lite trögt och utan större djup, men tar sig något mot mitten för att sedan gå ner på nytt. Den har svårt att engagera tittarna, då skådespelarna spelar så okänsligt och manuset inte är det bästa. Regissören Ang Lee brukar vara duktig på personregi. Bilderna visar motellet, ängarna, den lilla staden och den stora mängden ungdomar. Stillsam musik, men ingenting från konserten. Betyg: 2+
raggardjavul (Anmäl)   6/10 2014
Skön film och skildrar nog händelserna ganska bra.
den_vita_apan (Anmäl)   15/9 2014
Fin men lite utdragen.
dvdjonte (Anmäl)   8/7 2014
Småtrevlig film som aldrig riktigt grep tag i mig trots ett par trevliga scener.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Taking Woodstock
Se filmen