Tala med henne

Originaltitel: Hable con ella
Regissör:Pedro Almodóvar
Utgivningsår:2002

Om Tala med henne:

Filmen handlar om den manliga sjuksköterskan Benigno och den argentinske journalisten Marco. De möts första gången på en dansföreställning. Benigno tar hand om dansösen Alicia, som efter en bilolycka legat i koma i fyra år, men Alicia är inte vilken patient som helst för Benigno... På sjukhuset finns också tjurfäkterskan Lydia, vars förhållande med kollegan "El Niño de Valencia" bevakas dygnet runt av media. När Lydia möter journalisten Marco förändras hennes liv...

Titel: Allt om min mamma
År: 1999
Genre: Komedi, Romantik
Film nr.: 2072
Mifune

Geraldine Chaplin, Javier Cámara, Darío Grandinetti, Rosario Flores, Leonor Watling, Paz Vega, Lola Dueñas, Ana Fernandez, Mariola Fuentes, Elena Anaya, Roberto Álvarez, Adolfo Fernández

Pedro Almodóvar

Drama, Komedi, Romantik

Talk to Her

Spanien

Recension Tala med henne

- weng-weng sätter betyg 4 och skriver:
Att Pedro ska vara med däruppe i toppen och fightas med sin filmkonst är en självklarhet, främst för att jag hyllar honom för att han genom lång och trogen tjänst har en samtidig oförtruten förmåga att hålla stilen medan han uppdaterar sig. Tala med henne är ljusare än Allt om min mamma, hans förra film som någonstans också känns som en storasyster till denna. Men där Allt om min mamma var tyngre...

Recension av Tala med henne - Läs hela!

Diskussioner om Tala med henne  (0 diskussioner)
Kommentarer om Tala med henne (260 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Muhammed (Anmäl)   18/9 2017
Finstämd och fascinerande.
RustyFilm (Anmäl)   8/12 2016
Skickligt och med ett stort konstnärligt djup. Skådespeleri och foto är mycket bra. Den komplicerade handlingen berättas på ett enklare och lågmäldare sätt än vad som är vanligt för Almodovar.
Fiskjävel (Anmäl)   31/10 2016
Almodóvars filmer är för mig alltid förvirrande. Jag tycker ofta det är svårt att hänga med i handlingen och jag blir nästan alltid tvungen att "läsa" ploten på nätet i efterhand. Det är först då jag inser hur avancerade och genomtänkta filmer han egentligen gör, detta är inget undantag. Härlig stämning, bra skådespelare. Dock inte lika underhållande som många av hans andra filmer. 4-.
Barneyk (Anmäl)   30/9 2015
Jag blir inte så engagerad eller känslomässigt berörd som Almodovar hittills ofta har gjort mig. Men jag sitter som klistrad med fascination och intresse filmen igenom ändå. Så en klar fyra blir det, men inte så stark som jag kanske hade trott.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Tala med henne