Tandläkaren 2

Originaltitel: The Dentist II
Regissör:Brian Yuzna
Utgivningsår:1998

Om Tandläkaren 2:

I uppföljaren till "Tandläkaren" rymmer dr. Feinstone från ett mentalsjukhus och flyttar till en ny stad under en ny identitet - Dr. Lawrence Caine. Han försöker handskas med sina konstant kommande aggressioner men när han ser kvinnan han är förälskad i, Jamie, kyssa en annan man blir han galen av svartsjuka och förvandlas återigen till en okontrollbar mördare.

Titel: Tandläkaren
Regissör: Ralph S Singleton
År: 1990
Genre: Skräck
Nattarbete

Corbin Bernsen, Jillian McWhirter, Wendy Robie, Jeff Doucette, Suzanne Wright, Jim Antonio, Lee Dawson, Ralph P Martin, Clint Howard, Linda Hoffman

Richard Dana Smith

Drama, Skräck

The Dentist 2: Brace Yourself

Recension Tandläkaren 2

- Stygga-Vargen sätter betyg 5 och skriver:
För många år sen fanns det en videobutik som hette Anderssons Video och där hyrde jag filmen "Tandläkaren 2" på VHS - utan att ha sett första filmen innan! Av någon anledning hade de inte första filmen i sortimentet (det var likadant med Hitchcock-filmen "Fåglarna"; de hade tvåan men inte ettan) men jag bestämde mig ändå för att hyra den och då tyckte jag den var väldigt bra. Nu har jag nyligen införskaffat...

Recension av Tandläkaren 2 - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250
Diskussioner om Tandläkaren 2  (0 diskussioner)
Kommentarer om Tandläkaren 2 (61 st)
Engravadlax (Anmäl)   9/5 2018
Jag var ju tvungen att se den här med. Eller jag försökte iaf.
Jamesa (Anmäl)   24/2 2018
Har inte sett den sedan strax efter det begav sig.Minns att jag tyckte den var kass och sämre än 2:an. Sannolikt en sådan som aldrig blir aktuell för en omtitt.
Zingostar (Anmäl)   13/1 2018
Den här filmen är faktiskt riktigt bra i sin genre. Man får det man vill ha, en tandläkar-skräckis. Bernsen briljerar i huvudrollen.
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   6/6 2017
Nu har jag precis sett om filmen och den var faktiskt bättre än jag kom att den var. Höjer betyget från 4 till 5. Klart bättre än ettan!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Tandläkaren 2