Tank Girl

Originaltitel: Tank Girl
Regissör:Rachel Talalay
Utgivningsår:1995

Om Tank Girl:

Tank Girls familj mördas av den onda vattenmannen och nu tar hon upp jakten för att mörda honom.

Titel: Helvetet i grodstan
Originaltitel: Hell Comes to Frogtown
Regissör: Donald G Jackson, R J Kizer
År: 1988
Genre: Komedi, Action, Science Fiction
Helvetet i grodstan
Titel: Mad Max 2: The Road Warrior
Originaltitel: Mad Max 2: The Road Warrior
Regissör: George Miller (II)
År: 1981
Regissör: Stuart Gordon
År: 1992
Genre: Action, Science Fiction
Fortress

Lori Petty, Ice-T, Naomi Watts, Don Harvey, Jeff Kober, Reg E Cathey, Scott Coffey, Malcolm McDowell, Stacy Linn Ramsower, Ann Cusack, Brian Wimmer, Iggy Pop, Billy L Sullivan, Dawn Robinson, James Hong, Charles Lucia, Roz Witt

Tedi Sarafian

Komedi, Action, Science Fiction

Med i listor: Postapokalyptiska filmer
Diskussioner om Tank Girl  (0 diskussioner)
Kommentarer om Tank Girl (156 st)
Mother (Anmäl)   20:45 21/5
Jag VILLE verkligen gilla den, och korta bitar här och där är den som ett perfekt destillat av 90-talet, men det är oj så mycket som är fel med den här filmen.
JPerlie (Anmäl)   17/12 2017
Förväntade mig en stark kvinnlig huvudroll och istället fick jag sexistisk smörja. Inte ens mina otroligt låga förväntningar när jag gav mig in att se den kunde rädda betyget. Urk. Kunde jag ge minus så skulle jag. Och vem valde att göra den narrativ. Funkade inte alls.
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Sangraal (Anmäl)   10/9 2016
Zzzzz.....
Necross (Anmäl)   5/7 2015
Ojojoj. Fattar inte hur jag kan ha levt ett helt liv utan att knappt ha hört talas om denna. Anyway, det var ju lika bra det. Det enda förlåtande är Lori Petty, som gör en stark roll och är allmänt likeable. Undrar vad som hände med henne, karriären har ju inte direkt gått spikrakt. Knarkträsket?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Tank Girl