Tarzan 2

Originaltitel: Tarzan II
Regissör:Brian Smith (II)
Utgivningsår:2005

Om Tarzan 2:

Disneys Klassiker Tarzan fortsätter nu i Tarzan 2, ett nytt storslaget äventyr med djungelns största hjälte - innan han blev stor. Följ med när han ger sig ut i den farliga djungeln och hamnar på Mörka Berget. En plats där alla lever i skräck för ett monster de aldrig sett - den fruktade Zugor.

Titel: Tarzan
Regissör: Brad Raymond
År: 2002
Genre: Familjefilm, Romantik
Ringaren i Notre Dame II

Harrison Chad (röst), George Carlin (röst), Brad Garrett (röst), Ron Perlman (röst), Estelle Harris (röst), Glenn Close (röst), Lance Henriksen (röst), Brenda Grate (röst), Harrison Fahn (röst)

Jim Kammerud, Rhett Reese, Brian Smith (II), Bob Tzudiker, Noni White

Animerad, Familjefilm, Äventyr

Med i listor: Disney-långfilmer, övriga, Tarzan
Diskussioner om Tarzan 2  (0 diskussioner)
Kommentarer om Tarzan 2 (21 st)
peu-depeu (Anmäl)   21/9 2015
Skulle passa bättre som ett avsnitt till tv-serien, att kalla den för Tarzan 2 är ju en skam. Handlingen är ett hop-plock av existerande mallar och även om filmen bara är strax över timmen lång så känns den långdragen när den inte tänker fördjupa sig i något utan bara skrapar på ytan till mer komplexa historier.
martin eden (Anmäl)   7/2 2015
[rek. 1] I vissa avseenden ganska charmig men reellt poänglös uppföljare. Visst, det förekommer underhållande scener och sekvenser men dessa upplevs isolerade från själva storyn vilket i sig är ganska negativt. Nae, inget jag rekommenderar. Uselt!!
TheHorrorfan (Anmäl)   17/8 2012
Söt story och en bra uppföljare. Stark 3a.
Agatefilm (Anmäl)   19/7 2011
Har sett den här två gånger, ihopp om att den skulle vara bättre den andra gången.
Blink182 (Anmäl)   6/4 2011
Inte alls som ettan, men rätt rolig story. Synd att den var så kort. De kunde ha utvecklat den mer
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Tarzan 2