Ted – För kärlekens skull

Originaltitel: Ted – För kärlekens skull
Regissör:Hannes Holm
Utgivningsår:2018

Om Ted – För kärlekens skull:

En film om Ted Gärdestad och hans bror Kenneth. Historien handlar om kärleken till musiken och om en stark brodersrelation. En färd genom 70-talets glans och berömmelse till 80-talets dolda period och 90-talets comeback.

Adam Pålsson, Peter Viitanen, Maria Kulle, Johan Hedenberg, Jonas Karlsson, Tove Edfeldt, Hanna Alström, Happy Jankell, Kristoffer Veiersted, Amanda Gylling, Angelina Håkansson, Edvin Bredefeldt, Jonas Bane, Ludvig Lindblom, Jonatan Rodriguez, Sajid Malik

Hannes Holm

Drama, Biografi

Ted – Show Me Love

Sverige
Diskussioner om Ted – För kärlekens skull  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ted – För kärlekens skull (42 st)
Dadpat (Anmäl)   00:06 22/1
En väldigt plastig och oengagerande film.
karlmats (Anmäl)   31/12 2018
En trevlig film som kanske tar sig stora friheter med Teds liv, det vet jag inte så mycket om, men det är lagom blandning feel good och feel bad och Adam Pålsson gör det bra i huvudrollen. Biografi-filmer brukar landa på starka 2or eller svaga 3or och den här är inget undantag. Den här landar dock på övre halvan och når upp till en 3a. Ted verkar ha varit en väldigt speciell person och ännu en artist som dog för tidigt. Vill man veta mer om hans liv kanske det här inte är rätt forum, men som en första inblick för mig som inte kunde nåt så räcker det bra.
Rai (Anmäl)   22/12 2018
Riktigt ointressant film...
LizzyElisabeth (Anmäl)   14/12 2018
Mest för musikens skull. Kände att det fattades många delar av hans liv...
vonadel (Anmäl)   8/11 2018
Gillar man Teds musik är det nog svårt att inte gilla denna. Småmysig film. Men, stämmer det att den gjordes utan medgivande från de närmaste? 7/10
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ted – För kärlekens skull