Ted - För kärlekens skull

Originaltitel: Ted - För kärlekens skull
Regissör:Hannes Holm
Utgivningsår:2018

Om Ted - För kärlekens skull:

En film om Ted Gärdestad och hans bror Kenneth. Historien handlar om kärleken till musiken och om en stark brodersrelation. En färd genom 70-talets glans och berömmelse till 80-talets dolda period och 90-talets comeback.

Adam Pålsson, Peter Viitanen, Maria Kulle, Johan Hedenberg, Jonas Karlsson, Tove Edfeldt, Happy Jankell, Lotta Ramel, Dan Johansson, Hanna Alström, Gustav Orvefors, Edvin Bredefeldt, Jonas Bane, Amanda Gylling, Angelina Håkansson, Kristoffer Veiersted

Hannes Holm

Drama, Biografi

Ted - Show Me Love

Sverige
Diskussioner om Ted - För kärlekens skull  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ted - För kärlekens skull (29 st)
Ful_fisk (Anmäl)   11:46 17/7
Hannes Holm gör många svenska standard-storfilmer, men lyckas också alltid göra dem lite bättre än sina kollegor. Så även denna gång; detta är en snygg och elegant berättelse som engagerar och underhåller hela vägen utan att det typiskt svenska överspelet tar överhanden. Några detaljer stör dock, såsom att Kenneth hela tiden blir snuvad på konfekten när han ju i själva verket är jätteberömd och respekterad som textförfattare. Och så är det för snabbt klippt också, vissa dialogbitar hänger man nästan inte med i, och då landar man inte riktigt i scenerna. Men framåt slutet stod det klart att de absolut lyckats göra en stilig biografifilm om den gamle 70-tals-ikonen. Klart sevärd film!
hardcore (Anmäl)   12:18 12/7
Skulle vilja sätta en trea på den här men jag köper inte filmen på ett sätt. Anledningen är att jag tycker den är för lättsam och tramsig på sina ställen. Filmen lider av lite samma problem som filmen om Cornelis. Det är en okej film men inte mer pga att den känns väldigt ytlig och ger inte säskilt bra grepp om vem personen var, utan hoppar hej vilt med lite tänkarbilder här och där och ibland blir det nån tokeri pga deras demoner som man redan har hyfsad inblick i. Jag hade velat se ett mer ingående porträtt helt enkelt.
Kayuzuzu (Anmäl)   08:33 11/7
Medioker film som hoppar för mycket i tiden och perukerna och försöket till föråldrande sminkning drar ned betyget. Men jag gillar att hans historia berättas. Jag visste väldigt lite om honom
haajen (Anmäl)   08:58 9/7
Ännu en formulär 1a film från kompetente men tråkige Hannes Holm. Inte direkt dåligt bara banalt och tråkigt.
Körsbär (Anmäl)   23:18 7/7
Denna film fick mig verkligen att uppskatta denna artist mer än vad jag gjorde innan. Vilket jag tror var lite av filmens syfte. Filmen i sig har sina pinsamma stunder men också en hel del starka o bra scener. Bra film helt enkelt
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ted - För kärlekens skull