Ted – För kärlekens skull

Originaltitel: Ted – För kärlekens skull
Regissör:Hannes Holm
Utgivningsår:2018

Om Ted – För kärlekens skull:

En film om Ted Gärdestad och hans bror Kenneth. Historien handlar om kärleken till musiken och om en stark brodersrelation. En färd genom 70-talets glans och berömmelse till 80-talets dolda period och 90-talets comeback.

Adam Pålsson, Peter Viitanen, Maria Kulle, Johan Hedenberg, Jonas Karlsson, Tove Edfeldt, Hanna Alström, Happy Jankell, Kristoffer Veiersted, Amanda Gylling, Angelina Håkansson, Edvin Bredefeldt, Jonas Bane, Ludvig Lindblom, Jonatan Rodriguez, Sajid Malik

Hannes Holm

Drama, Biografi

Ted – Show Me Love

Sverige
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om Ted – För kärlekens skull  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ted – För kärlekens skull (38 st)
vonadel (Anmäl)   04:39 8/11
Gillar man Teds musik är det nog svårt att inte gilla denna. Småmysig film. Men, stämmer det att den gjordes utan medgivande från de närmaste? 7/10
asasae (Anmäl)   07:41 30/9
Charmig film, med små igenkännande finesser som tyder på god research samt skicklighet. Visste en del om Ted, men mycket blev också förvånande. Filmen gör både Ted och hans bror till två hedersamt minnesvärda personer som gett Sverige musik man gärna lyssnar på än idag och som går generation till generation. Hannes bjöd på fin underhållning med hög kvalité, skådespeleriet var också toppen!
aemilius (Anmäl)   02:02 12/9
En trea mest för att jag är med som studiotekniker i filmen.
kryttan (Anmäl)   08:26 28/8
Wohoo! Hannes Holm! verkligen otippat :-( Är så trött på Hannes Holm. Varför? Det finns andra svenska filmmakare som faktiskt har passion att göra bra film. En film med potential, men förstörd av en regissör som är skitnödig och spelar safe. Synd.
jlam (Anmäl)   20:11 4/8
För oss som har både brodersrelationer och viss ångestproblematik i bagaget kan väl den här vara lite extra gripande, men även utan det ser jag den som den bästa svenska biografin på länge (och som vanligt vill man ha mer detaljer om vad som är sant och inte). Välbalanserad, särskilt på hur mycket utrymme båda bröderna får. Övertygande tidsskildring och utsökt grepp med den återkommande strandscenen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ted – För kärlekens skull
Se filmen