Ted

Originaltitel: Ted
Regissör:Seth MacFarlane
Utgivningsår:2012

Om Ted:

Den vuxne mannen John Bennett måste hantera sin älskade teddybjörn som blev levande till följd av en önskning när han var barn... och som vägrat lämna hans sida sedan dess.

Titel: I Love You, Man
Titel: Baksmällan
Originaltitel: The Hangover
År: 2009
Baksmällan

Seth MacFarlane (röst), Mark Wahlberg, Mila Kunis, Joel McHale, Giovanni Ribisi, Patrick Warburton, Matt Walsh, Jessica Barth, Aedin Mincks, Bill Smitrovich, Norah Jones, Sam J Jones, Tom Skerritt, Laura Vandervoort, Ralph Garman, Alex Borstein

Seth MacFarlane, Alec Sulkin, Wellesley Wild

Komedi

Recension Ted

- Tim Buckley sätter betyg 3 och skriver:
Filmen har en av de mest tacksamma beståndsdelarna man kan tänka sig, i form av en talande, cannabisrökande, knullande och livs levande nallebjörn. En nallebjörn vars röst är gjord av samma röst som gör hunden Brian och Peter i tv-serien ”Family Guy”. Sen har man även Mila Kunis som gör rösten till Meg i serien som flickvännen Lori i filmen, vilket ökar bekantskapskänslan i filmen. Serien som alltså...

Recension av Ted - Läs hela!

Diskussioner om Ted  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ted (317 st)
G-man (Anmäl)   11/11 2018
Jag önskar verkligen att jag kunde ge den här filmen lägsta betyg men jag skrattade faktiskt lite här och där så i ärlighetens namn blir det en 2:a. Killkompisar/barndomsvänner som håller varandra tillbaka i utvecklingen är ett intressant ämne dock.
Rai (Anmäl)   14/2 2018
Den här filmen ligger nog i topp bland de löjligaste filmer jag har sett! Folk som ger den mer än två i betyg kan nog inte mår riktigt bra, eller så har de usel humor!!!
Stygga-Vargen (Anmäl)   22/10 2016
En hysteriskt rolig och underhållande film med väldigt bra skådespelare. Den var faktiskt över förväntan.
jlam (Anmäl)   5/6 2016
Är folk inte mer kräsna med humor? Idén var alltså att göra en fantasikomedi om en kille som lever livet ut med en levande teddybjörn och överraskningen är att björnen spyr ur sig jättesnuskiga repliker. Oh, så lyckat det blev. Bäst är epilogen, av flera skäl.
Stiggy (Anmäl)   9/10 2015
En sak kan man säga om filmen Ted. Att den ska va barnförbjudet men den är garanterat mycket rolig och den är lagom för vuxna personer och inte för barn som tex med alla svordomar och all det snuskiga. Längtar till man ser Ted 2 hoppas att den är lika rolig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ted