Teen Wolf

Originaltitel: Teen Wolf
Regissör:Rod Daniel
Utgivningsår:1985

Om Teen Wolf:

Tonåringen i en lite annorlunda familj upptäcker att hans pubertet till skillnad från andra ungdomar innebär att han blir en varulv. Med sina nya förmågor blir han snabbt mycket populär och en mycket duktig basketspelare, men också en del problem uppenbaras...

Titel: Silver Bullet
Regissör: Larry Cohen
År: 1982
Genre: Komedi, Skräck, Fantasy
Varulv på villovägar

Michael J Fox, Scott Paulin, James Hampton, Susan Ursitti, Jerry Levine, Lorie Griffin, Lynda Wiesmeier

Matthew Weisman, Joseph Loeb III

Komedi, Familjefilm, Skräck, Fantasy

Recension Teen Wolf

- Deklaration sätter betyg 5 och skriver:
Det här är helt enkelt en otrolig film. Kreativ, nytänkande, rolig, Michael J. Fox och monster. Svårt att klå det i varulvsgenren. Fast, det finns en varulvsfilm som nog är bättre; An American Werewolf in London. Men den kan jag snacka om någon annan gång. Problemet med den Teen Wolf är att allt annat känns halvdant. Om man ser en film som inte innehåller Michael J. Fox utklädd till varulv stå på...

Recension av Teen Wolf - Läs hela!

Med i listor: Basket, Varulvar
Diskussioner om Teen Wolf  (0 diskussioner)
Kommentarer om Teen Wolf (57 st)
haajen (Anmäl)   11/7 2018
Minst sagt daterad film, har väl viss charm men speciellt bra är den inte.
Rai (Anmäl)   2/1 2018
Inte min typ av film helt enkelt!!!
vonadel (Anmäl)   23/12 2017
Tänkte åter vara snäll och ge den en 3a först, men det hade isf varit av rent nostalgiska skäl. För det är ingen höjdare alltså. Vill minnas att jag inte gillade den speciellt mycket när det begav sig heller. Som andra också påtalar så spårar den mot slutet. 4/10
Filmfantast86 (Anmäl)   28/10 2017
Scrapop (Anmäl)   27/4 2016
Mysig film som dock känns väldigt daterad. Det är en typiskt godkänd film där man egentligen aldrig bjuds på några överraskningar eller något extraordinärt, men man sitter ändå med ett litet fånigt leende och trivs genom hela filmen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Teen Wolf