Teenage Cave Man

Originaltitel: Teenage Cave Man
Regissör:Roger Corman
Utgivningsår:1958

Om Teenage Cave Man:

En förhistorisk stam har sina egna lagar och en av dem är att inte besöka den förbjudna zonen. En ung man anser att han vet bättre och vill, för stammens bästa, utforska vad som finns där. Där hittar han bl.a. ett monster som dödar bara genom att man nuddar den.

Robert Vaughn, Sarah Marshall, Leslie Bradley, Frank DeKova, Charles P Thompson

R Wright Campbell

Science Fiction

Teenage Caveman

Diskussioner om Teenage Cave Man  (0 diskussioner)
Kommentarer om Teenage Cave Man (4 st)
MaxMackan (Anmäl)   23/3 2012
Slutet räddar hem en extra pinne till en annars kass och seg historia.
3D Daniel (Anmäl)   30/5 2010
B-montrerna är lite roliga i alla fall och slutet oväntat. Fast fan vad seg man blir när man ser filmen.
Asian Dawn (Anmäl)   19/2 2009
Tafflig dialog, simpel handling, roliga specialeffekter och övertydlig. Priset går emellertid till de synnerligen välfriserade kalufserna! Hyfsad avslutning dock.
PalRovhal (Anmäl)   4/11 2004
Ibland dum och korkad. Ibland tänkvärd och spännande. Hur som helst är det en Corman-klassiker och det älskar man ju. Bra skådespeleri och ett lattjo slut gör den mycket sevärd.