Tempesta

Originaltitel: Tempesta
Regissör:Tim Disney
Utgivningsår:2004

Om Tempesta:

En amerikansk konstexpert åker till Venedig och det berömda Galleria dell'Accademia. Hans arbetsgivare, the International Center for Art Authentication, vill att han skall kontrollera att några tavlor som ska försäkras är äkta. En av tavlorna är den berömda 'La Tempesta' målad av Giorgione. Men innan han hinner titta på tavlan så stjäls den.

Malcolm McDowell, Rutger Hauer, Paul Guilfoyle, Valentina Cervi, Natalia Verbeke, Scot Williams, Gaetano Carotenuto, Antonella Ponziani

Juan Manuel de Prada

Drama, Thriller

The Venice Conspiracy

Luxemburg, Storbritannien, USA, Italien, Spanien, Nederländerna
Diskussioner om Tempesta  (0 diskussioner)
Kommentarer om Tempesta (4 st)
karlmats (Anmäl)   18/10 2011
Helt okej tv-film (utgår jag från att det är iaf) där det givetvis var dunder-Rutger och Hollywoods bästa mansröst Malcolm McDowell som lockade mig till sig. Bådas roller är ganska begränsade men hjälper ändå till att lyfta helheten. Stämningen och musiken är sköna rakt igenom och dialogen kring allt som har med äkthetsbedömningarna att göra är upplyftande, sen är det förstås lite roligt att se en kufig Guilfoyle spela badding också. Gillar man Rutger, Malcolm, konst eller Italien kan jag tänka mig sämre sätt att spendera 90 minuter på. Cervi och Verbeke duger gott som ögongodis också. Tillräckligt intressant för en 3a blir det dock inte men 2an är stark.
Don Active (Anmäl)   27/9 2009
Ganska så slätstruket tyvärr. Ingen spänning eller högre klass på intrigen och sen då spelar inte Rutger bad guy heller...
Bozze80 (Anmäl)   13/9 2009
Önskar att jag kunde sätta ett högre betyg än så här då det är en av de mest välgjorda Rutger filmerna på länge (om man bortser från ett par storfilmer där han har haft små roller...). Ingen/inget faller ur ramen men den lyckas heller inte skapa någon direkt spänning eller intresse, vilket gör att filmen flyter fram utan att man varken irriterar sig på hur dålig den är, eller engagerar sig speciellt mycket, allt som allt en helt okej film att spendera 1,5 timme åt...
jonbo (Anmäl)   7/9 2007
Filmen har en ok produktion och miljön gillar jag men storyn håller inte för så mycket mer.