Temple Grandin

Originaltitel: Temple Grandin
Regissör:Mick Jackson
Utgivningsår:2010

Om Temple Grandin:

En biografi om Temple Grandin, en autistisk kvinna som kämpade sig igenom skolan för att bli en framgångsrik vetenskapsman och djurrättsaktivist. Hon arbetade för djuren och konstruerade anläggningar för en humanare djurhållning.

Titel: The Imitation Game
Regissör: Barry Levinson
År: 1988
Genre: Drama, Roadmovie
Rain Man

Claire Danes, Julia Ormond, Catherine O'Hara, David Strathairn, Melissa Farman, Richard Dillard, Barry Tubb, Michael Crabtree, Charles Baker, Matthew Posey, Rutherford Cravens, David Born, Steve Shearer, Joe Nemmers, Stephanie Faracy

Merritt Johnson, Christopher Monger

Drama, Biografi

Diskussioner om Temple Grandin  (0 diskussioner)
Kommentarer om Temple Grandin (54 st)
stgurgel (Anmäl)   00:57 16/1
Underbar karaktär, härligt spelad.
Filmfantast86 (Anmäl)   30/10 2017
Gordyal (Anmäl)   6/7 2016
Charmigt, trevligt, roligt, intressant, välspelat och dessutom viktigt. Men visst är det rätt så slätstruket och visst är karaktärerna stereotypa och platta, men det känns som en film som är omöjlig att ogilla. (9+/15)
FUR (Anmäl)   5/5 2015
Alldeles fantastisk berättelse som kunde tjänat på ett lite mer utarbetat utförande. Mycket stark trea!
spiel mit mir (Anmäl)   10/3 2015
Fantastisk! Grandin är en förebild för oss som arbetar inom djurhållning och djurmiljö och jag har läst flera av hennes texter, vilket gör filmen än mer levande för mig. Men även med "utomstående" ögon så är det en fenomenal film! Dramatisk, charmig, rolig, gripande... Imponerad av Danes såklart, men lika mycket av Julia Ormond som spelar mamman! Vilken prestation!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Temple Grandin