Terminator: Genisys

Originaltitel: Terminator Genisys
Regissör:Alan Taylor
Utgivningsår:2015

Om Terminator: Genisys:

Året är 2029 när John Connor med stor framgång leder motståndsrörelsens krig mot maskinerna. När Skynet planerar en ny attack i det förflutna bestämmer sig John för att skicka Kyle Reese tillbaka till 1984 för att skydda Sarah Connor.

Titel: Terminator 2 - Domedagen
Regissör: Bryan Singer
År: 2014
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction
X-Men: Days of Future Past

Arnold Schwarzenegger, Emilia Clarke, Jai Courtney, Jason Clarke, J K Simmons, Dayo Okeniyi, Courtney B Vance, Lee Byung-hun, Michael Gladis, Sandrine Holt, Bryant Prince, Matt Smith (I), Wayne Bastrup, Gregory Alan Williams, Otto Sanchez, Griff Furst

Laeta Kalogridis, Patrick Lussier

Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction

Terminator 5, Terminator: Genesis

Recension Terminator: Genisys

- Martin_Sj sätter betyg 3 och skriver:
Terminator: Genisys börjar i en nära framtid där det är inbördes krig mellan människor och maskiner. Under ledning av John Connor ska en grupp motståndsmän göra en slutlig attack mot Skynet och förstöra dess högkvarter. Skynet utplånas men innan det sker hinner det sända tillbaka en terminator i tiden till 1984 för att döda Sara Connor, mamma till John. En ung kille vid Kyle Reese anmäler sig frivillig...

Recension av Terminator: Genisys - Läs hela!

Diskussioner om Terminator: Genisys  (0 diskussioner)
Kommentarer om Terminator: Genisys (160 st)
Rai (Anmäl)   5/3 2018
Hm, synd att de inte tog hjälp av Lisbeth Salander. Hon hade säker kunnat stoppa, deaktiverat "Skynet" så överintelligent som hon är/ var. Lisbeth Salander hade klarat biffen så hade problemet varit ur världen.Fast å andra sidan verkade det som det klarade sig utan Lisbeth Salanders expertis, men man kan aldrig veta så noga! Den här filmen är inge bra. Terminator-filmerna hade sin egen domedag efter Terminator 2 – Domedagen.
tystponce (Anmäl)   20/2 2018
Inte dålig som att den förtjänar en 1a i betyg men fan, den var ju inte bra heller. Jag gillar Emilia Clarke men hon känns som en helt annan karaktär en den Sarah Connor vi alla lärt känna.
sodomiten (Anmäl)   16/12 2017
Arnold borde ha nöjt sig med två första filmerna.
Dele (Anmäl)   7/12 2017
En del effektiva actionscener och kul att 80-talet återbesöks. Men storymässigt har resultatet blivit väldigt rörigt och fullt av bristande logik. Det gapas över för mycket helt enkelt, och bara det som avhandlas under första kvarten hade med fördel kunnat vara en egen film. Den effektiva skit och ångest som fanns i framförallt ettan är borta sedan länge och har ersatts av för mycket lättsamhet, one-liners och fånleenden.
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Terminator: Genisys