TerrorVision

Originaltitel: TerrorVision
Regissör:Ted Nicolaou
Utgivningsår:1986

Om TerrorVision:

Familjen Puttermans nya parabolantenn råkar ta emot en signal från en annan planet vilket leder till att det kommer rymdmonster ur TV:n.

Titel: Glufz
Regissör: Douglas McKeown
År: 1983
Genre: Skräck, Science Fiction
Deadly Spawn

Mary Woronov, Gerrit Graham, Chad Allen, Diane Franklin, Jennifer Richards, Jon Gries, Bert Remsen, Alejandro Rey, Randi Brooks

Ted Nicolaou

Komedi, Skräck, Science Fiction

Diskussioner om TerrorVision  (0 diskussioner)
Kommentarer om TerrorVision (16 st)
zonk (Anmäl)   1/1 2015
Härlig 80tals-feel på den här annars rätt lealösa rullen. Diane Franklins gigantiska grön-rosa-sprejade höstack till frisyr är helt klart en höjdpunkt! Hennes metal-pojkväns orgie i nitar o läder, det gigantiska kleggiga gröna monstret, BDSM-poparten på väggarna och öht den rosa-vita-kitschiga villan allt utspelas i ligger dock inte långt efter. 80tals-rullar är helt enkelt min sorts kostymfilmer.
Robkiller (Anmäl)   3/1 2014
Vilken överraskning det här var då... helt galet.... inte seriös alls någon gång... ett rymdmonster anländer via en parabol in i en familjs TV... där den roar sig med att ta sig ut i verkligheten och käka upp folk lite som den känner för... finns ingen logik alls i det som händer, alla karaktärer är stereotypa och allt verkligen skriker 80-tal, men samtidigt så driver den med allt... vissa gånger känns det som om man ser en barnfilm och andra gånger är det helt barnförbjudet... vet inte riktigt vad som får det här att fungera, men det gör det...
Kosmoskorven (Anmäl)   9/7 2013
Den här filmen var överraskande underhållande! På ett hjärndött och väldigt 80-talit sätt.
kattsand (Anmäl)   23/6 2013
Jag älskar åttiotalsfilmer men det här är fan bara en påse skit.
ziferN (Anmäl)   19/4 2013
Haha, detta var en film i min smak precis. Den är kul, underhållande och har en riktigt härlig 80-tals stämning/känsla rakt igenom, dessutom en fantastisk nostalgi-känsla för gamla tv-apparater och monsterfilmerna som visades under natten när man var liten. Filmen bjöd också på flera skratt, och den har ett par härliga karaktärer som hårdrockaren. För övrigt så bjöd filmen på njutsam underhållning från start till mål med en helt underbar story.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till TerrorVision