Testament of Youth

Originaltitel: Testament of Youth
Regissör:James Kent
Utgivningsår:2014

Om Testament of Youth:

Vera är en självständig kvinna som trotsar familjens och samhällets fördomar när hon börjar studera vid Oxford. När första världskriget bryter ut reser Vera till Frankrike för att anmäla sig som sjuksköterska. Där hon får uppleva krigets fasor på nära håll.
Se filmen på Viaplay

Originaltitel: A Farewell to Arms
Regissör: Charles Vidor
År: 1957
Farväl till vapnen

Alicia Vikander, Kit Harington, Taron Egerton, Colin Morgan, Dominic West, Emily Watson, Hayley Atwell, Joanna Scanlan, Jonathan Bailey, Alexandra Roach, Miranda Richardson, Anna Chancellor, Niamh Cusack, Jenn Murray, Amanda Fairbank-Hynes, Charlotte Hope

Juliette Towhidi

Drama, Krig, Biografi

Storbritannien

Recension Testament of Youth

- Albion1 sätter betyg 3 och skriver:
Testament of Youth är en sann tragisk kärlekshistoria skildrad mot bakgrund av första världskriget. Filmen är baserad på den första delen av Vera Brittains extremt framgångsrika bok och hur hon överlevde krigets fasor. Filmen visar hennes kamp när hon övertalar sin far att låta henne studera vid Oxford, hennes intresse för kvinnans ställning i samhället, hennes ambition att bli författare, hennes...

Recension av Testament of Youth - Läs hela!

Diskussioner om Testament of Youth  (0 diskussioner)
Kommentarer om Testament of Youth (15 st)
Frankish (Anmäl)   05:01 14/6
En mycket svag fyra. Det känns tydligt att vi befinner oss i välskrivna memoarer. Övergången till film blir lite platt, allt är så jävla vackert. Jag saknar kontraster för att allt det vackra och alla de extrema känslostormarna ska få lite luft. Jag tror onekligen att jag hade uppskattat boken mera. För den som gillar en "stark" berättelse där allting är lite tillrättalagt, tror jag det här är en perfekt film.
abnormal (Anmäl)   19/11 2017
Ångest- och gråtfest. Var beredd. Men totalt sevärd.
Rele (Anmäl)   11/9 2017
En gripande och vacker biografi. Aiicia Vikander är en duktig skådespelerska. Jag ger en fyra.
ViolaIngeborg (Anmäl)   7/3 2016
Verkligen gripande och hjärtskärande. Konstigt att det inte snackats mer om den här filmen!
mammene (Anmäl)   22/12 2015
Mycket bra tidsskildring och kontraster, och visar verkligen på krigets påträngande i människors liv, ingen blir helt befriad, alla drabbas på ett eller annat sätt. Just det att man inte riktigt förstår dess fasor förrän man hamnar där. Vikander är en naturbegåvning så henne vill man verkligen se mer av.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Testament of Youth
Se filmen