Thank You for Smoking

Originaltitel: Thank You for Smoking
Regissör:Jason Reitman
Utgivningsår:2005

Om Thank You for Smoking:

En satir vars handling rör sig kring Nick Naylor som dels är talesman för ett stort tobaksföretag och dels försöker vara en bra förebild för sin tolvåriga son.

Titel: Up in the Air
Originaltitel: The Big Short
Regissör: Adam McKay
År: 2015
The Big Short

Aaron Eckhart, Maria Bello, Cameron Bright, Adam Brody, Katie Holmes, Robert Duvall, Todd Louiso, Rob Lowe, William H Macy, J K Simmons, David Koechner, Sam Elliott, Kim Dickens

Jason Reitman, Christopher Buckley

Drama, Komedi

Recension Thank You for Smoking

- BroadWay sätter betyg 4 och skriver:
Denna film är inte strålande tack vare dess estetiska upplägg, strålande manus eller story. Storheten och underhållningen i denna film kommer från karaktärerna, kvickheterna, samt moralen. Huvudrollsinnehavaren (Aaron Eckhart) skildrar på ett strålande sätt hur en man med Nicks yrke bör vara beskaffad. Han lär sin son att själv göra sina val i livet och att inte alltid lyssna på vad någon säger utan...

Recension av Thank You for Smoking - Läs hela!

Diskussioner om Thank You for Smoking  (0 diskussioner)
Kommentarer om Thank You for Smoking (545 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Sarakin76 (Anmäl)   4/2 2017
Kul film!
Stygga-Vargen (Anmäl)   8/10 2016
Vad sjutton ska det här spektaklet föreställa och varför i hela världen slösade jag tid på att se eländet?
santiago (Anmäl)   18/10 2015
Kul satir. De kunde snurrat historien några varv ytterligare tyckte jag, men det hade nog inte ett o annat tobaksföretag gillat.
F-M-J (Anmäl)   4/1 2015
Är intresserad av "nlp" och dess utövande på den breda massan av samhället från olika institutioner. Därav vinner filmen ett pluspoäng rent tematiskt. Utöver det är filmen rapp och har roliga partier, men samtidigt inget som sträcker sig utöver det vanliga. En trea.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Thank You for Smoking
Se filmen