That Thing You Do!

Originaltitel: That Thing You Do!
Regissör:Tom Hanks
Utgivningsår:1996

Om That Thing You Do!:

Det är sommaren 1964, och Guy Patterson jobbar i sin pappas affär och drömmer om att bli rockstjärna. När ett lokalt band förlorar sin trummis, får Guy äntligen chans att visa vad han går för.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: The Commitments
Regissör: Alan Parker
År: 1991
The Commitments

Tom Hanks, Liv Tyler, Tom Everett Scott, Steve Zahn, Kevin Pollak, Charlize Theron, Peter Scolari, Ethan Embry, Giovanni Ribisi, Rita Wilson, Chris Isaak

Tom Hanks

Drama, Komedi, Musikal

Med i listor: Fiktiva musiker
Diskussioner om That Thing You Do!  (0 diskussioner)
Kommentarer om That Thing You Do! (73 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   23/10 2016
Skådespelarna gör bra ifrån sig musiken är bra, även om det blir ganska tjatigt att behöva höra samma låt om och om igen. Storyn i sig är det väl inget fel på men filmen hade kunnat bli mycket bättre än den faktiskt är.
Bengt_a (Anmäl)   4/8 2015
Såg den förra gången 2004, och såg om den med barnen (12 & 14) nu. Den var lika bra, om än bättre, denna gång. Grymt bra låt, tankvärd, och mysig. Live your dreams!
Krille80 (Anmäl)   18/11 2014
En film om ett band som vill slå igenom på 60-talet. Här finns de typiska förvecklingarna, de interna bråken, kärlekstrasslet och storhetsvansinnet hos vissa när det börjar gå bra. Tom Everett Scott i huvudrollen har stor charm och Liv Tyler är bra som ledarens flickvän. Det hela blir kul och varmt men alldeles för snällt. Dock en trallvänlig film.
PeterTheW (Anmäl)   13/4 2013
Trevlig och charmig om än enkel och lättglömd.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till That Thing You Do!