Betyg idag: 1 372 Besökare idag: 4 819

Originaltitel: 9 rota
Regissör:Fjodor Bondartjuk
Utgivningsår:2005

Om The Ninth Legion:

1988. Sovjetunionen befinner sig i krig i Afganistan. Några unga män rekryteras till den sovjetiska armén för att sedan skickas till striderna.

Titel: Plutonen
År: 1987
Genre: Drama, Krig
Full Metal Jacket
Titel: Shark Skin Man and Peach Hip Girl
Originaltitel: Samehada otoko to momojiri onna
Regissör: Katsuhito Ishii
Regissör: Ryoo Seung-wan
År: 2006
Genre: Drama, Action, Kriminalare
The City of Violence

Aleksej Tjadov, Artiom Michalkov, Ivan Kokorin, Fjodor Bondartjuk, Michail Jevlanov

Jurij Korotkov

Drama, Action, Krig

9:e kompaniet, The 9th Company, 9th Legion

Ryssland, Finland, Ukraina
Diskussioner om The Ninth Legion  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Ninth Legion (76 st)
Engravadlax (Anmäl)   17/5 2015
Jag tror faktiskt att filmens största problem är att de flesta av skådespelarna är så fruktansvärt fula. Inga filmfejs direkt. Inga vidare skådespelare heller för den delen.
Harford (Anmäl)   23/4 2015
Lite som en rysk "Plutonen" (1986) men med sämre regi och skådespeleri men med bättre och våldsammare actionscener. Bygger på en verklig händelse i Afganistan. Svenskar verkar ha lite svårt att förstå den ryska kulturen och traditionen med våld och förtryck av underlydande, men är nog ganska nära sanningen många gånger. Med bättre skådespelare hade den kunnat bli riktigt bra.
Bompa (Anmäl)   17/1 2015
Film med problem. Ena sekunden svårt rysk med poetiska tal om livet och ödet osv. nästa sekund eldstrider med folk stående framför skydd och skjutandes från höften. Mycket vodka. Pennalism. Visst fanns där bra scener men det finns inget som riktigt binder scenerna samman. Känns uppstyltat och är inte någon film som försöker ge en realistisk bild.
Podpolkovnik (Anmäl)   21/4 2014
Välproducerad men oengagerande. Glorifierar inte de hjältemodiga sovjetiska soldaternas insats mot världsimperialismen tillräckligt mycket.
foppa99 (Anmäl)   23/11 2013
Intressant me ett ryskt perspektiv, men det räcker inte för allt e verkligen uselt
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Ninth Legion