Betyg idag: 1 890 Besökare idag: 5 735

Originaltitel: Fasandræberne
Regissör:Mikkel Nørgaard
Utgivningsår:2014

Om Fasanjägarna:

År 1994 hittas två unga tvillingar brutalt mördade i en sommarstuga. Flera ledtrådar pekar i riktning mot en grupp unga överklass-studenter från en närliggande internatskola, men ärendet avslutas när en lokal outsider visar sig vara skyldig och döms för morden. När ärendet hamnar på Carl Mörcks skrivbord 20 år senare, inser han snart att något är fruktansvärt fel.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Liv & Ingmar
Regissör: Dheeraj Akolkar
År: 2012
Liv & Ingmar

Fares Fares, Nikolaj Lie Kaas, Søren Pilmark, David Dencik, Beate Bille, Pilou Asbæk, Morten Kirkskov, Sarah-Sofie Boussnina, Marco Ilsø, Danica Curcic, Johanne Louise Schmidt, Nikolaj Groth, Adam Ild Rohweder, Peter Christoffersen

Nikolaj Arcel, Rasmus Heisterberg

Drama, Kriminalare, Thriller

The Absent One

Danmark, Tyskland, Sverige
Diskussioner om Fasanjägarna  (0 diskussioner)
Kommentarer om Fasanjägarna (18 st)
RustyFilm (Anmäl)   22:01 1/12
Trodde nog att den här skulle va den idealiska Jussi Adler-Olsen deckaren att filmatisera (fick för mig det när jag läste boken). Men när jag sett alla de tre delarna som hittills filmatiserats (1an Kvinnan i rummet ,3an Flaskpost från P och den här 2an Fasanjägarna) så tycker jag det här är den minst lyckade av de tre filmerna. Vi får väl se hur det blir med 4an Journal 64 som lär komma nästa år.
Nalland (Anmäl)   13/11 2016
Danmark! Visar åter att detta med film är ert område och ni slår övriga Norden med hästlängder. En till synes ordinär kriminalare i sin början utvecklar sig varefter till en angelägen berättelse som spänner brett. Om hur moral, upprättelse, tro på det rätta eller hämndlysthet kan få var människa att trotsa allt obehag. Filmens sista del höjer hela upplevelsen flera dimensioner på ett imponerande sätt när momentumet infaller, spänner och spelar över olika känslospröten hos mig vilket ofta är element för att utgöra en riktigt bra film. Nära toppbetyg.
Rele (Anmäl)   6/11 2016
En svag dansk thriller som omväxling. Jag ger en tvåa.
Razzel (Anmäl)   6/11 2016
Även Danmark kan producera medelmåttiga thrillers.
Rift (Anmäl)   6/11 2016
Kvinnan i rummet var hyfsad, en tvåa. Fasanjägarna var som vilken Wallander eller Beck som helst, tvåan här är väldigt svag.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Fasanjägarna