Betyg idag: 1 055 Besökare idag: 4 784

Originaltitel: The Accountant
Regissör:Gavin O'Connor
Utgivningsår:2016

Om The Accountant:

Christian Wolff är ett matematiskt geni med mer gemensamt med siffror än människor. Hans revisorfirma är en front för hans frilansjobb där hans kunder är några av världen farligaste kriminella organisationer. När Finansdepartementets brottsdivision, ledd av Ray King kommer honom på spåren tar Christian sig an en mer hederlig klient - ett toppmodernt robotföretag där en ung revisor upptäckt en avvikelse som gäller flera miljoner dollar. Men när Christian närmar sig sanningen ökar antalet döda.

Titel: The Equalizer
Regissör: Brad Furman
År: 2011
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
The Lincoln Lawyer

Ben Affleck, Anna Kendrick, J K Simmons, Jon Bernthal, Jeffrey Tambor, Cynthia Addai-Robinson, John Lithgow, Jean Smart, Andy Umberger, Alison Wright, Jason Davis (II), Robert C Treveiler, Mary Kraft, Seth Lee, Jake Presley, Izzy Fenech

Bill Dubuque

Drama, Action, Kriminalare, Thriller

Diskussioner om The Accountant  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Accountant (68 st)
Harford (Anmäl)   03:38 25/3
Gräsligt manus, och dålig regi. Några hyfsade actionscener, men det räcker inte. Autism-grejen fungerar verkligen inte på något plan. Inte kopplingen bröder/pappa/mamma heller. Och absolut inte de så kallade "agenterna". Svag tvåa.
Engravadlax (Anmäl)   28/5 2018
En del tvivelaktiga tolkningar av vad autismspektrumstörning innebär. Bra actionthriller däremot, känns som att Affleck gör Batman i civilkläder. Lite uppenbar twist, men inte dålig. Och Tait Fletcher!
myslas (Anmäl)   7/3 2018
Ok underhållning för stunden en kväll man har tråkigt men bra skulle vara att ta i. Hollywoods syn på en person med högfunktionerande autism är i alla fall lite mer spännande än jag, en person med faktisk högfunktionerande autism, är.
sawa (Anmäl)   27/2 2018
Egentligen borde den få ett högre betyg för den är sevärd, men superhjälteslagsmål drar ner. Tydliga missar i manus, eller så sov jag en stund för jag förstod inte Danas inblandning förrän efteråt.
Sture Stenhög (Anmäl)   10/2 2018
God underhållning. Jag gillar verkligen huvudkaraktären, ett autistiskt mattegeni som dessutom fightas som en superhjälte. Ja, varför fan inte? Det är också en kul story som rullas upp, och trots att den har sina problem, så får de ändå ihop den bra. Jag gillar att man lyckas vara kreativa inom ett ganska traditionellt thrillerformat. Men filmen hade nog ändå mått bra av att våga ha lite mer roligt, det är trots allt ett totalt flippat manus, men man har filmat det som om det var helt seriöst. Lite intressant i sig är väl det förvisso, och jag var verkligen helt inne i det här ett tag, men framåt slutet blir ambitionerna att göra riktiga människor av de här karaktärerna lite väl svåra att svälja. Det landar på en stabil trea
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Accountant