Tintins äventyr: Enhörningens hemlighet

Originaltitel: The Adventures of Tintin
Regissör:Steven Spielberg
Utgivningsår:2011

Om Tintins äventyr: Enhörningens hemlighet:

Tintin och hans vänner hittar en karta till ett sjunket skepp som tillhörde en förfader till Kapten Haddock, och beger sig ut på en skattjakt.

Titel: Tintin - Enhörningens hemlighet
Regissör: Rich Moore
År: 2012
Genre: Komedi, Familjefilm
Röjar-Ralf

Jamie Bell, Andy Serkis, Daniel Craig, Simon Pegg, Nick Frost, Toby Jones, Cary Elwes, Tony Curran, Sebastian Roché, Mackenzie Crook, Daniel Mays, Kim Stengel, Gad Elmaleh, Joe Starr, Enn Reitel, Sonje Fortag, Phillip Rhys, Ron Bottitta

Steven Moffat, Edgar Wright, Joe Cornish

Animerad, Familjefilm, Action, Äventyr, Mysterium

The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn

USA, Nya Zeeland

Recension Tintins äventyr: Enhörningens hemlighet

- Newt sätter betyg 3 och skriver:
Karaktäriseringen är väldigt viktig för en bra Tintin adaptation. Här är den överlag lyckad även om det tyvärr är huvudkaraktären Tintin som lider mest och blir stundtals lite färglös. Desto mer lyckad är Haddock som är både rolig och intressant, oftast på en och samma gång.

Recension av Tintins äventyr: Enhörningens hemlighet - Läs hela!

Diskussioner om Tintins äventyr: Enhörningens hemlighet  (1 diskussioner)
Kommentarer om Tintins äventyr: Enhörningens hemlighet (434 st)
Rai (Anmäl)   08:18 8/3
Kass! Gillade inte att de försökte blanda in flera Tintin album till en enda film!!!
Robkiller (Anmäl)   21:19 11/2
Animerat äventyr som fungerar hyfsat, men den tar sig aldrig riktigt. Gillar inte heller stilen den här typen av filmer är gjord i, så det är inte direkt positivt heller...
widez (Anmäl)   17/10 2017
Denna film föll mig inte riktigt i smaken vilket kanske inte är så konstigt då jag inte är någon Tintinfantast. Det går att uppskatta att de försökt få scener till att verka vara som tagna från en serietidning. Jag gillar dock inte handlingen speciellt mycket och jag kunde ha klarat mig utan alla övernaturliga inslag.
wasteoftime (Anmäl)   12/9 2017
Tintin, denna min barndoms hjälte. Jag drog mig ganska länge för att se den här. Var lite sugen på att gå och se den när den kom, men insåg att jag nog inte skulle uppskatta den som jag skulle önska. Och jag hade rätt. Men jag måste erkänna att det inte var fullt lika illa som jag hade befarat. En del av det låg nog I att jag valde att se den på engelska och inte såg den svenska dubbningen. Det är snyggt animerat, men det är inte speciellt engagerande. Det är också en rätt underlig introduktion av karaktärerna, om man nu inte är bekant sedan innan. På det hela taget är det väl inte dåligt, men jag får inte upp intresset och det blir mest något slags bakgrundsskvalp... 0,4 på SH-skalan.
vonadel (Anmäl)   24/4 2017
Sänker faktiskt denna något efter omtitt. Tycker fortfarande den är fantastiskt välgjord, men det saknas något. Jag engageras inte tillräckligt helt enkelt. Aningen svag story, och då älskade jag ändå Tintin som liten. 6/10
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Tintins äventyr: Enhörningens hemlighet
Se filmen