The Age of Shadows

Originaltitel: Mil-jeong
Regissör:Kim Ji-woon
Utgivningsår:2016

Om The Age of Shadows:

Filmen utspelar sig i slutet av 1920-talet och följer en katt och råttalek mellan en grupp motståndsmän som försöker att ta in sprängämnen från Shanghai för att förstöra viktiga japanska anläggningar i Seoul, och japanska agenter som försöker stoppa dem. En begåvad koreansk-född japanska polis, som tidigare själv var med i självständighetsrörelsen, brottas med dilemmat om vad som är rätt och fel.

Titel: Lust, Caution
Regissör: Paul Verhoeven
År: 2006
Genre: Drama, Thriller, Krig
Svart bok

Song Kang-ho, Lee Byung-hun, Shingo Tsurumi, Han Ji-min, Park Hee-soon, Gong Yoo, Eom Tae-goo, Shin Sung-rok, Kim Dong-young, Heo Sung-tae, Foster Burden

Kim Ji-woon

Drama, Action, Thriller

Miljeong, Secret Agent

Sydkorea
Diskussioner om The Age of Shadows  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Age of Shadows (7 st)
foppa99 (Anmäl)   19:30 8/1
Tråkig
Zebulonm (Anmäl)   24/9 2018
Riktigt bra o spännande.....
Chrille81 (Anmäl)   12/6 2018
Galet pepp på en ny från en utav de starkaste regisörerna just nu, A Bitterweet Life är i en klass för sig själv så förväntningarna är höga, får en trea sålänge ;)
Sture Stenhög (Anmäl)   27/8 2017
Lite koreansk 1900-tals-historia kan inte gärna vara fel, där har jag en del kunskapsluckor att fylla. Den skiljer sig förvisso inte dramatiskt från liknande filmer om ockupationsmakter och motståndsrörelser, men det är trots allt ett tema jag uppskattar. Hemliga meddelanden, dubbla lojaliteter, och folk som smyger runt på gamla tåg. Nog myser jag lite grann allt. Det kunde dock vara lite svårt att hänga med i svängarna ibland, kanske särskilt i början innan bilden klarnar och karaktärerna börjar kännas mer bekanta. En stabil trea till en stabil spänningsthriller
Barneyk (Anmäl)   7/6 2017
Vissa delar av filmen är helt fantastiska, den är så makalöst snygg, såväl foto som kostymer och miljöer. Det är bitvis en riktig nagelbitare och bitvis en härligt fartfylld action i unik miljö. Det är bra skurkar och det är väntade och oväntade vändningar. Men den lyckas aldrig riktigt knyta an ordentligt, jag lär aldrig känna karaktärerna och engagera mig på det sätt jag hade velat, känslorna kommer nästan aldrig riktigt med. Mycket stark trea ändå, kan hända att jag höjer till en fyra om dom bra bitarna lägger sig kvar mer i minnet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Age of Shadows