The Alamo

Originaltitel: The Alamo
Regissör:John Lee Hancock
Utgivningsår:2004

Om The Alamo:

Baserad på dödläget mellan en grupp Texasbor och Texasfödda mexikaner ledda av Davy Crockett och Jim Bowie, och den mexikanska generalen Santa Annas armé.

Titel: Ned Kelly
Regissör: Michael Haussman
År: 2004
Genre: Drama, Thriller
Blind Horizon

Dennis Quaid, Billy Bob Thornton, Jason Patric, Wes Studi, Emilio Echevarría, Laura Clifton, Patrick Wilson, Marc Blucas, Jordi Mollà, Leon Rippy

Leslie Bohem, Stephen Gaghan, John Lee Hancock

Drama, Action, Äventyr, Krig

Recension The Alamo

- paycheck sätter betyg 2 och skriver:
Mexikanerna anfaller Alamo i Texas och Davy Crockett och Jim Bowie leder Texasborna mot Santa Annas armé. Det blir en tuff kamp för att hindra Mexikanarna atl erövra Texas. The Alamo var en ganska bra film. Den var fint filmad och det var bra skådespelare. Billy Bob är alltid jättebra, precis som Quaid. Men Quaid var bara med jättelite och det var synd. Jag hade velat se mer av honom. Det var...

Recension av The Alamo - Läs hela!

Filmnummer: 19047
Diskussioner om The Alamo  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Alamo (76 st)
cruze (Anmäl)   25/10 2014
Medioker, riktigt seg och allmänt tråkig film. Skulle kunnat vara så mycket bättre.
Almgren (Anmäl)   3/4 2012
Stämningsfull och välgjord film med bra regi och bra skådespelarprestationer. Trots det legendariska underlaget och karaktärerna känns filmen autentisk och även figurer som Davy Crocket porträtteras jordnära och realistiskt (skickligt spelat av Billy Bob Thornton), och krigsscenerna känns rimliga och ibland riktigt snygga. Filmen håller hela vägen och känns väl värd sin tid.
WinDrop (Anmäl)   12/8 2011
Välförtjänt tvåa. Det som höjde filmen var att man fick veta hur Dave Crockett dog.
ernils_l (Anmäl)   8/5 2010
Svag trea. Inte dåligt gjord, men absolut inget speciellt. Högst medioker krigsfilm, med en del snyggare scener.
jahaaa (Anmäl)   14/10 2009
helt okej