The Amazing Spider-Man 2

Originaltitel: The Amazing Spider-Man 2
Regissör:Marc Webb
Utgivningsår:2014

Om The Amazing Spider-Man 2:

Spider-Mans största strid har alltid pågått inom honom själv: kampen mellan den vardaglige Peter Parker och det tunga ansvar som vilar på Spider-Mans axlar. Men nu ställs Peter Parker inför en mycket större konflikt: Electro, en fiende med betydligt större krafter än han själv. Och när hans gamle vän Harry Osborn återvänder inser Peter att alla hans fiender har en sak gemensamt: Oscorp. Kan Spider-Man skydda New York-borna från den ondska som hotar staden?

Titel: The Amazing Spider-Man
Regissör: Sam Raimi
År: 2004
Film nr.: 19695
Spider-Man 2

Andrew Garfield, Emma Stone, Jamie Foxx, Dane DeHaan, Sally Field, Colm Feore, Felicity Jones, Paul Giamatti, Embeth Davidtz, Campbell Scott, Marton Csokas, Chris Cooper, B J Novak, Louis Cancelmi, Max Charles, Sarah Gadon, Jorge Vega, Kari Coleman

Alex Kurtzman, Roberto Orci, Jeff Pinkner

Action, Äventyr, Fantasy

Recension The Amazing Spider-Man 2

- August Dellert sätter betyg 4 och skriver:
Spindelmannen är tillbaka för andra gången under regi av Marc Webb (tidigare känd för 500 Days of Summer). Som de flesta vet så är detta en så kallad reboot av Sam Raimis tidigare trilogi om nätkryparen. Webbs version av Spindelmannen följer både originalserien The Amazing Spider-Man samt den nyare serietidningen Ultimate Spider-Man. Som bekant så skjuter inte Spindelmannen sitt nät direkt ur sina...

Recension av The Amazing Spider-Man 2 - Läs hela!

Med i listor: Heta filmer, Superhjältar
Diskussioner om The Amazing Spider-Man 2  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Amazing Spider-Man 2 (154 st)
Afflicter (Anmäl)   21:21 4/9
Irriterande nonchalant genomföring den här gången. Allting med Electro är totalt dumt och fånigt. Nej, fy tusan, får nog sluta skriva nu. Märker jag börjar låta som en arg tonåring.
Albion (Anmäl)   13:00 23/4
Gillar inte tonen i denna version. Annars är Andrew Garfield fullt godkänd och Emma Stone förstås alldeles utmärkt i sina roller. Betyget blir en stark 2;a, dvs 2+
Robkiller (Anmäl)   20:43 4/4
Rätt snygg, men inte mycket annat. Påminner om förra filmen, skämten fungerar inte och skådespelarna är mest irriterande usla... men trots allt så ger den lite underhållning. Får duga...
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Roswall (Anmäl)   2/7 2017
Tycker inte om den här tolkningen av Spiderman. För lite hjälte och ideal, för mycket street. Möjligt att betyget hade varit högre om jag sett den i 3D.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Amazing Spider-Man 2
Se filmen