American Battleship

Originaltitel: American Warships
Regissör:Thunder Levin
Utgivningsår:2012

Om American Battleship:

När en flotta av mystiskt skepp förklarar krig mot jorden kan bara besättningen på USS Iowa, som är det sista amerikanska slagskeppet, försöka förhindra en global undergång.

Titel: Battleship
Originaltitel: Battleship
Regissör: Peter Berg
År: 2012
Genre: Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction, Krig
Battleship

Mario Van Peebles, Johanna Watts, Chris Hayes, Elijah Chester, Nikki McCauley, Mandela Van Peebles, April Ezell Wilson, Carl Weathers

Thunder Levin

Action

Diskussioner om American Battleship  (0 diskussioner)
Kommentarer om American Battleship (9 st)
Robkiller (Anmäl)   4/2 2016
Asylum / SyFy med en smått underhållande, men ändå usel produktion med skitfula effekter... kul att se Mario van Peebles igen, men det räcker inte.
Bumbi78 (Anmäl)   9/9 2014
Ett par gamla kultskådisar med uppgivna ansiktsuttryck och förmodligen något av det sämsta i effektväg - även för att vara the Asylum. Plagiatet är självklart, men med en sån uselhet hade jag svårt att se charmen i spektaklet.
zallaxx (Anmäl)   20/6 2013
Den sämsta filmen på länge. Det häftiga alien-skeppet på framsidan av fodralet får man aldrig se i filmen. Skulle inte rekommendera denna till någon.
Waldo Trumbull (Anmäl)   15/8 2012
Ytterligare en skamlös ripp-off från Asylum som faktiskt lyckas bli bättre än kräkmedlet de kopierade. Detta betyder inte på något sätt att det är bra, men de går inte bärsärkagång med effekt-maskineriet på samma sätt som originalet. Dumt är det fortfarande, men inte värre än att det hela blir lite hjärnlös underhållning. Om du måste se en film med utomjordingar och gamla krigsskepp så är den här att föredra, men det finns fortfarande bättre sätt att fördriva tiden, som att se färg torka, t.ex.
detdanceman (Anmäl)   7/8 2012
Vilken skräpfilm! Den var inte ens bra som slöunderhållning på jobbet kl 04.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till American Battleship